Додаткове фінансування малонаселеним територіям та позапланові перевірки у сфері довкілля

11 червня 2020, 16:28

Законопроєкти з такими ініціативам на засіданні 11 червня розглянув Комітет з питань інтеграції України до ЄС.

Такими, що не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері євроінтеграціїї та/або acquis ЄС Комітет визнав:

Проєкт Закону №3558 про внесення змін до статті 287 Митного кодексу України (щодо спрощення ввезення складових для продукції оборонного призначення). Документ пропонує запровадити нульове ввізне мито на складові для виробництва, ремонту та експлуатації продукції оборонного призначення. На думку членів Комітету, він не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Проєкт Закону №3429 про статус малонаселених територій. Законопроєкт пропонує до малонаселених територій відносити населені пункти, в яких проживає не більше 15 осіб на квадратний кілометр, а також ті, де недостатньо розвинена сфера праці та соціально-побутове обслуговування. Документ також пропонує встановити державні гарантії соціально-економічного розвитку таких територій. Розмір державних субвенцій на освіту, медицину, будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг пропонується збільшити на 20%. За висновком Комітету, документ не суперечить міжнародно-правовим зобов'язанням України у сфері європейської інтеграції, в той же час потребує експертного висновку Антимонопольного комітету України щодо схеми такої державної допомоги та оцінки впливу на ринок.

Проєкт Закону №1192 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення виконання Україною Конвенції про цивільно-правові аспекти міжнародного викрадення дітей. Документ пропонує усунути прогалини у законодавстві України, щоби ефективно та у визначені Гаазькою конвенцією строки розглядати справи про викрадення дітей у судах України, забезпечувати виконання винесених судових рішень та притягнути до відповідальності осіб, які незаконно вивозять та утримують дітей за межами України. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт відповідає міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Проєкт Закону №3452 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення партійного плюралізму при формуванні складу представницьких органів і обранні виборних осіб на парламентському рівні. Документ пропонує знизити прохідний бар’єр з 5% до 3% для політичних партій на виборах. На думку членів  Комітету, законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України та праву ЄС.

Таким, що суперечить праву ЄС, Комітет визнав Проєкт Закону №3028 про внесення змін до Закону України "Про ринок природного газу" щодо запровадження єдиного рахунку (квитанції) за сплату послуги з постачання та розподілу природного газу. На сьогодні українці платять окремо за постачання та розподіл природного газу відповідно за двома рахунками. Законопроєкт пропонує об'єднати сплату за ці послуги в одну квитанцію. Документ, за висновком Комітету, суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері євроінтеграції і потребує доопрацювання. Оскільки він стосується сфери енергетики, то, згідно з Додатком ХХVII Угоди про асоціацію, Україна зобов’язана провести консультації з Європейською Комісією щодо його сумісності з правом ЄС.

Проєкт Закону №3417 про основні засади проведення позапланових заходів контролю у сфері охорони навколишнього природного середовища, на думку експертів Комітету, не відповідає принципу правової визначеності та цілям Угоди про асоціацію. Документ пропонує надати можливість територіальним органам проводити позапланові заходи контролю у сфері довкілля, не отримуючи при цьому дозвіл від центрального органу.

Комітет також розглянув  законопроєкти №3311 та альтернативний до нього №3311-1 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної підтримки осіб, що постраждали внаслідок епідемії коронавірусної хвороби (COVID-19). Законопроєкт №3311 пропонує підвищити ставку податку на доходи фізичних осіб, прибуток яких перевищує 10 мінімальних заробітних плат, до 27%. І  знизити таку ставку на доходи, які не перевищують 5 мінімальних заробітних плат з 18% до 9%. Документ також пропонує до кінця року звільнити від оподаткування доходи фізичних осіб, на утриманні яких є малолітні діти, діти-сироти або діти з інвалідністю. А ще — зменшити ставки податку на додану вартість для високотехнологічних товарів з 20% до 7%. Законопроєкт №3311-1  пропонує високотехнологічні товари оподатковувати за зниженою ставкою, а до фізичних осіб-платників податків застосовувати прогресивну шкалу оподаткування. Приміром, якщо приватний підприємець отримує дохід до 5 розмірів мінімальної заробітної плати включно — він платитиме 12% податку. Якщо від 5 до 10 розмірів мінімальної зарплатні включно — 18%, від 10 до 20 розмірів мінімальної заробітної плати — 25%, а понад 200 розмірів мінімальної заробітної плати — 35%. За висновком Комітету положення зазначених законопроєктів не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.