Відшкодування споживачу в десятикратному розмірі за неправильне нарахування комунальних послуг
23 березня 2020, 13:41
Відшкодування
споживачу в десятикратному розмірі за неправильне нарахування
комунальних послуг
Одразу два законопроєкти — № 3097 та № 3097-1 зараз на опрацюванні в Комітеті Верховної Ради України з питань інтеграції України до ЄС. Обидва ці документи пропонують зміни до вже чинних законів України з метою захисту споживачів перед постачальниками комунальних послуг.
До яких законів пропонується запровадити зміни?
1. До Закону України «Про житлово-комунальні послуги»;
2. До Закону України «Про захист прав споживачів».
Які саме зміни пропонують згадані проєкти законів?
Обидва документи — і № 3097, і №3097-1 пропонують запровадити компенсацію споживачеві в десятикратному розмірі, якщо він/вона зможуть у судовому чи позасудовому порядку довести, що вартість, вказана в отриманих ними платіжках, завищена або нарахована з порушенням умов договору та (або) Закону. Компенсація нараховується в десятикратному розмірі від повної вартості, нарахованої з порушенням умов договору для оплати споживачем.
Проєкт №3097-1 пропонує ще два нововведення:
- скасувати нарахування та сплату пені у разі несвоєчасної сплати за житлово-комунальні послуги. Встановлюється, що штраф (пеня) у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживачу на суму боргу не нараховується;
- запровадити мораторій на примусове виселення із житла, примусове стягнення житла, припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг;
Останній пункт, щоправда, має винятки. Мораторій на примусове виселення із житла, примусове стягнення житла, припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг не поширюється на боржників, середньомісячний сукупний дохід сім’ї яких, у розрахунку на місяць за попередній рік, становить не менше п’ятикратного розміру прожиткового мінімуму для сім’ї.
За даними Держстату, сумарна заборгованість за спожиті населенням житлово-комунальні послуги та енергоресурси лише протягом 2015-2019 рр. зросла у 4,2 рази – з 12,4 до 52,1 млрд. грн.
Свій висновок щодо того, чи не суперечать запропоновані законопроєкти № 3097, і №3097-1 праву ЄС та міжнародно-правовим зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію, Комітет з питань інтеграції України до ЄС оголосить на найближчому засіданні.
Одразу два законопроєкти — № 3097 та № 3097-1 зараз на опрацюванні в Комітеті Верховної Ради України з питань інтеграції України до ЄС. Обидва ці документи пропонують зміни до вже чинних законів України з метою захисту споживачів перед постачальниками комунальних послуг.
До яких законів пропонується запровадити зміни?
1. До Закону України «Про житлово-комунальні послуги»;
2. До Закону України «Про захист прав споживачів».
Які саме зміни пропонують згадані проєкти законів?
Обидва документи — і № 3097, і №3097-1 пропонують запровадити компенсацію споживачеві в десятикратному розмірі, якщо він/вона зможуть у судовому чи позасудовому порядку довести, що вартість, вказана в отриманих ними платіжках, завищена або нарахована з порушенням умов договору та (або) Закону. Компенсація нараховується в десятикратному розмірі від повної вартості, нарахованої з порушенням умов договору для оплати споживачем.
Проєкт №3097-1 пропонує ще два нововведення:
- скасувати нарахування та сплату пені у разі несвоєчасної сплати за житлово-комунальні послуги. Встановлюється, що штраф (пеня) у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживачу на суму боргу не нараховується;
- запровадити мораторій на примусове виселення із житла, примусове стягнення житла, припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг;
Останній пункт, щоправда, має винятки. Мораторій на примусове виселення із житла, примусове стягнення житла, припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг не поширюється на боржників, середньомісячний сукупний дохід сім’ї яких, у розрахунку на місяць за попередній рік, становить не менше п’ятикратного розміру прожиткового мінімуму для сім’ї.
За даними Держстату, сумарна заборгованість за спожиті населенням житлово-комунальні послуги та енергоресурси лише протягом 2015-2019 рр. зросла у 4,2 рази – з 12,4 до 52,1 млрд. грн.
Свій висновок щодо того, чи не суперечать запропоновані законопроєкти № 3097, і №3097-1 праву ЄС та міжнародно-правовим зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію, Комітет з питань інтеграції України до ЄС оголосить на найближчому засіданні.