Податок на виведений капітал та боротьба з офшорами
11 березня 2020, 15:54
Одразу два законопроєкти, які регулюють податкову сферу, на засіданні
11 березня розглядав Комітет з питань інтеграції України до
Європейського Союзу.
Проєктом Закону №1185
пропонується запровадити зміни до Податкового
кодексу України, щоби протидіяти розмиванню податкової бази та
виведенню прибутків за кордон. Зміни плануються із 1 січня 2021 року.
Податок на прибуток підприємств буде замінено податком на виведений
капітал. На думку авторів проєкту, ухвалення закону сприятиме спрощенню
ведення бізнесу та податкового адміністрування, зменшенню
адміністративного тиску на платників податків з боку контролюючих
органів, спрямуванню прибутку підприємств на розвиток і технологічне
оновлення вітчизняного виробництва, створенню умов для детінізації
економіки.
Комітет підтримав схвальний проєкт висновку щодо законопроєкту №1185, так само, як і щодо законопроєктів реєстр.№№ 1181 та 1179. Метою цих двох законопроектів, відповідно до пояснювальних записок, є зменшення ухиляння від сплати податків з використанням офшорних компаній, у тому числі незаконних бюджетних відшкодувань податку на додану вартість, і, відповідно, збільшення надходження до бюджету України. Автори запевняють, що ухвалення законопроєкту сприятиме деофшоризації України, зменшить рівень корупції, збільшить розмір легального ВВП України та відповідно – доходи до державної скарбниці щонайменше на 137 млрд. грн.
Схвальні проєкти висновків Комітету з питань інтеграції до ЄС також отримали:
- проєкти Законів реєстр. №№ 2786 та 2786-1, якими пропонується спростити процедуру банкрутства державних підприємтсв оборонно-промислового комплексу;
- проєкт Закону реєстр. №2475 про внесення змін до Митного кодексу України та Закону України «Про гуманітарну допомогу». Цим законопроєктом пропонується звільнити від сплати мита транспортні засоби спеціального та спеціалізованого призначення, які надійшли як гуманітарна допомога для забезпечення соціально-економічних потреб територіальних громад в Україні.
Таким, що не відповідає зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву ЄС, а саме: Директиві 2004/35/ЄС та Директиві 2011/92/ЄС, Комітет визнав проєкт Закону реєстр. №2464 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження європейських принципів модернізації української промисловості.
Комітет підтримав схвальний проєкт висновку щодо законопроєкту №1185, так само, як і щодо законопроєктів реєстр.№№ 1181 та 1179. Метою цих двох законопроектів, відповідно до пояснювальних записок, є зменшення ухиляння від сплати податків з використанням офшорних компаній, у тому числі незаконних бюджетних відшкодувань податку на додану вартість, і, відповідно, збільшення надходження до бюджету України. Автори запевняють, що ухвалення законопроєкту сприятиме деофшоризації України, зменшить рівень корупції, збільшить розмір легального ВВП України та відповідно – доходи до державної скарбниці щонайменше на 137 млрд. грн.
Схвальні проєкти висновків Комітету з питань інтеграції до ЄС також отримали:
- проєкти Законів реєстр. №№ 2786 та 2786-1, якими пропонується спростити процедуру банкрутства державних підприємтсв оборонно-промислового комплексу;
- проєкт Закону реєстр. №2475 про внесення змін до Митного кодексу України та Закону України «Про гуманітарну допомогу». Цим законопроєктом пропонується звільнити від сплати мита транспортні засоби спеціального та спеціалізованого призначення, які надійшли як гуманітарна допомога для забезпечення соціально-економічних потреб територіальних громад в Україні.
Таким, що не відповідає зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву ЄС, а саме: Директиві 2004/35/ЄС та Директиві 2011/92/ЄС, Комітет визнав проєкт Закону реєстр. №2464 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження європейських принципів модернізації української промисловості.