11 листопада відбулось чергове засідання Комітету з питань інтеграції України з Європейським Союзом під головуванням
12 листопада 2019, 16:24
11 листопада відбулось чергове
засідання Комітету з питань інтеграції України з Європейським Союзом
під головуванням Голови Комітету Іванни Климпуш-Цинцадзе.
Під час засідання члени Комітету розглянули низку законопроектів на відповідність їхніх положень законодавству ЄС та/або міжнародно-правовим зобов’язанням України в рамках Угоди про асоціацію.
Законопроекти реєстр. №№ 2233-1 та 2233-2 були підтримані членами Комітету та визнані такими, положення яких за своєю метою не суперечать Угоді про асоціацію, праву Європейського Союзу та/або міжнародно-правовим зобов’язанням України.
Законопроектом реєстр.№2233-1 передбачається, що тимчасово, на період до 1 липня 2023 року, Регулятор за попереднім погодженням з Антимонопольним комітетом України має право прийняти рішення про встановлення граничних цін, що забезпечують економічно обґрунтовані витрати та беззбитковість діяльності, на електричну енергію на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку або балансуючому ринку для кожної торгової зони, у випадку порушення сталого режиму роботи об’єднаної енергетичної системи України або її окремих частин, яке виникло в результаті настання надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України. Рішення Регулятора про встановлення граничних цін на електричну енергію приймається на строк, необхідний для усунення порушення безпеки постачання електричної енергії, але не більше ніж на 30 календарних днів.
Законопроектом реєстр.№2233-2 пропонується до 1 січня 2022 року, надати право Регулятору застосувати один з наступних заходів:
- або встановити граничні ціни на ринку "на добу наперед", та/або внутрішньодобовому ринку, та/або балансуючому ринку для кожної торгової зони у відповідності до затверджених ним порядку та методики, які були попередньо погоджені з Секретаріатом Енергетичного Співтовариства та Антимонопольним комітетом України. Такі граничні ціни, визначаються як максимальна величина зі значень середньомісячних цін купівлі-продажу електричної енергії, що склалися за останні 24 місяці на відповідних організованих сегментах ринків електричної енергії суміжних країн (Угорщини, Румунії, Республіки Польща, Словацької Республіки), шляхом перерахування в гривню за офіційним валютним курсом Національного банку України на дату встановлення граничної ціни;
- або встановити обов’язковість подання всіма виробниками та імпортерами пропозицій (заявок) на продаж електричної енергії на ринку «на добу наперед». Такий максимальний обсяг пропозицій (заявок) на продаж електричної енергії на ринку «на добу наперед» виробниками розраховується з урахуванням технічних можливостей роботи генеруючих блоків, обсягів потужностей, зарезервованих для надання допоміжних послуг, обсягів укладених двосторонніх договорів та інших факторів.
До проектів законів реєстр.№№ 2078, 2078-1, 2233 та 2233-4 члени Комітету висловили низку зауважень.
Окрім цього, члени Комітету розглянули та підтримали проекти Постанов про проведення консультацій з Європейською Комісією (через секретарів Рад асоціації) щодо сумісності положень проекту закону про внесення змін до Закону України "Про ринок електричної енергії" (реєстр. № 2236 від 07.10.2019 р.) з положеннями acquis ЄС (реєстр.№2293) та про проведення консультацій з Європейською Комісією (через секретарів Рад асоціації) щодо сумісності положень проекту закону про внесення змін до Закону України "Про ринок електричної енергії" (реєстр. № 2233 від 04.10.2019 р.) з положеннями acquis ЄС (реєстр.№2294).
Комітет також затвердив висновки до законопроектів, положення яких регулюються національним законодавством країн-членів Європейського Союзу та не підпадають під дію міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.
Під час засідання члени Комітету розглянули низку законопроектів на відповідність їхніх положень законодавству ЄС та/або міжнародно-правовим зобов’язанням України в рамках Угоди про асоціацію.
Законопроекти реєстр. №№ 2233-1 та 2233-2 були підтримані членами Комітету та визнані такими, положення яких за своєю метою не суперечать Угоді про асоціацію, праву Європейського Союзу та/або міжнародно-правовим зобов’язанням України.
Законопроектом реєстр.№2233-1 передбачається, що тимчасово, на період до 1 липня 2023 року, Регулятор за попереднім погодженням з Антимонопольним комітетом України має право прийняти рішення про встановлення граничних цін, що забезпечують економічно обґрунтовані витрати та беззбитковість діяльності, на електричну енергію на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку або балансуючому ринку для кожної торгової зони, у випадку порушення сталого режиму роботи об’єднаної енергетичної системи України або її окремих частин, яке виникло в результаті настання надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України. Рішення Регулятора про встановлення граничних цін на електричну енергію приймається на строк, необхідний для усунення порушення безпеки постачання електричної енергії, але не більше ніж на 30 календарних днів.
Законопроектом реєстр.№2233-2 пропонується до 1 січня 2022 року, надати право Регулятору застосувати один з наступних заходів:
- або встановити граничні ціни на ринку "на добу наперед", та/або внутрішньодобовому ринку, та/або балансуючому ринку для кожної торгової зони у відповідності до затверджених ним порядку та методики, які були попередньо погоджені з Секретаріатом Енергетичного Співтовариства та Антимонопольним комітетом України. Такі граничні ціни, визначаються як максимальна величина зі значень середньомісячних цін купівлі-продажу електричної енергії, що склалися за останні 24 місяці на відповідних організованих сегментах ринків електричної енергії суміжних країн (Угорщини, Румунії, Республіки Польща, Словацької Республіки), шляхом перерахування в гривню за офіційним валютним курсом Національного банку України на дату встановлення граничної ціни;
- або встановити обов’язковість подання всіма виробниками та імпортерами пропозицій (заявок) на продаж електричної енергії на ринку «на добу наперед». Такий максимальний обсяг пропозицій (заявок) на продаж електричної енергії на ринку «на добу наперед» виробниками розраховується з урахуванням технічних можливостей роботи генеруючих блоків, обсягів потужностей, зарезервованих для надання допоміжних послуг, обсягів укладених двосторонніх договорів та інших факторів.
До проектів законів реєстр.№№ 2078, 2078-1, 2233 та 2233-4 члени Комітету висловили низку зауважень.
Окрім цього, члени Комітету розглянули та підтримали проекти Постанов про проведення консультацій з Європейською Комісією (через секретарів Рад асоціації) щодо сумісності положень проекту закону про внесення змін до Закону України "Про ринок електричної енергії" (реєстр. № 2236 від 07.10.2019 р.) з положеннями acquis ЄС (реєстр.№2293) та про проведення консультацій з Європейською Комісією (через секретарів Рад асоціації) щодо сумісності положень проекту закону про внесення змін до Закону України "Про ринок електричної енергії" (реєстр. № 2233 від 04.10.2019 р.) з положеннями acquis ЄС (реєстр.№2294).
Комітет також затвердив висновки до законопроектів, положення яких регулюються національним законодавством країн-членів Європейського Союзу та не підпадають під дію міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.