На засіданні 19 червня Комітет з питань інтеграції України до ЄС розглянув Проєкт Закону №0328 про ратифікацію Угоди між Україною та Радою Європи про створення Спеціального трибуналу щодо злочину агресії проти України. Законопроєкт розроблено з метою ратифікації Угоди між Україною та Радою Європи про створення Спеціального трибуналу щодо злочину агресії проти України, підписаної 25 червня 2025 року у Страсбурзі. Ратифікація Угоди є необхідним попереднім етапом, виконання якого дозволить Україні разом з іншими державами Core Group (Коаліції держав зі створення Спеціального трибуналу) перейти до укладення Розширеної часткової угоди відповідно до статті 5 Угоди. Ця Угода містить положення, якими, зокрема, передбачено: створення Спеціального трибуналу для розслідування, кримінального переслідування та судового розгляду справ стосовно осіб, які несуть найвищу відповідальність за злочин агресії проти України; порядок вирішення питання місця розташування трибуналу; особливості правового статусу Спеціального трибуналу; порядок функціонування трибуналу; врегулювання питань фінансування та бюджету суду та особливості співробітництва зі Спеціальним трибуналом.
Члени Комітету ухвалили висновок, що Проєкт закону відповідає основним цілям Угоди про асоціацію.

Також на засіданні члени Комітету розглянули та ухвалили висновки щодо таких законопроєктів:

проєкту Закону №0324 про ратифікацію Угоди про співробітництво у сфері безпеки між Україною та Грецькою Республікою. Ухвалення законопроєкту дозволить завершити внутрішньодержавні процедури, необхідні для набрання чинності Угоди, що дозволить залучати протягом десятирічного терміну допомогу Греції у військовій, розвідувальній, фінансовій, гуманітарній та політичній сферах, а також у відповідності до зобов’язань взятих Грецією в рамках Спільної декларації про підтримку України, ухваленої 12 липня 2023 року лідерами Великої Сімки. Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроєкт за основу та в цілому. 

Проєкт Закону №0325 про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Чеської Республіки про умови розміщення дипломатичних представництв України в Чеській Республіці та Чеської Республіки в Україні. Схвалення законопроєкту сприятиме врегулюванню питань взаємного розміщення диппредставництв України та Чехії, а також подальшому розвитку та зміцненню українсько-чеських відносин на основі принципів взаємності та паритетності. Члени Комітету ухвалили рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу та в цілому. 

Проєкт Закону №0326 про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Румунії про співробітництво в галузі запобігання, обмеження та пом’якшення наслідків надзвичайних ситуацій. Як вказано у пояснювальній записці, реалізація законопроєкту дозволить ратифікувати Верховною Радою України Угоду, що дасть можливість оперативно і своєчасно надавати взаємодопомогу, здійснювати обмін інформацією з метою запобігання надзвичайним ситуаціям, а в разі їх виникнення – організовано і ефективно вирішувати питання ліквідації їх наслідків. Комітет ухвалив рішення ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроєкт за основу та в цілому. 

Проєкт Закону №0327 про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Хорватія про співробітництво у сфері протимінної діяльності. Реалізація Закону, як вказано в обґрунтуванні дозволить завершити всі внутрішньодержавні процедури, необхідні для набрання чинності Угодою, яка сприятиме подальшому розвитку двостороннього співробітництва між країнами у сфері протимінної діяльності, забезпечить пом’якшення соціально-економічних, безпекових, екологічних та інших наслідків спричинених мінами та вибухонебезпечними залишками війни, а також прогрес та безпеку обох держав. Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу та в цілому. 

Проєкт Закону України №13205 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог санітарного законодавства у сферах господарської діяльності, яка може становити ризик для здоров’я та санітарно-епідемічного благополуччя населення». Проєктом Закону пропонується, зокрема, виключити із першої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, оброблення медичних відходів методом автоклавування (насиченим водяним паром під тиском за допомогою парових стерилізаторів). За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу, але потребує доопрацювання у частині висловлених зауважень.

Проєкт Закону №13325 України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення господарської діяльності». Проєктом Закону пропонується, зокрема, наділити Кабінет Міністрів України повноваженнями щодо встановлення порядку обмеження прав водокористувачів, які здійснюють спеціальне водокористування. Проєкт закону, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу, але потребує доопрацювання у частині висловлених зауважень.

Проєкт Закону №13349 про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення норм законодавства у сфері питного водопостачання та водовідведення. Проєкт Закону пропонує, зокрема, наділити Кабінет Міністрів України повноваженнями щодо затвердження порядку проведення оцінки технічного стану об’єктів централізованого питного водопостачання; порядку приєднання до мереж централізованого питного водопостачання; порядку надання підприємствам питного водопостачання тимчасових відступів від вимог до якості питної води. Проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу, але потребує доопрацювання в частині висловлених зауважень.

Проєкт Закону №13233 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення відповідності актам права Європейського Союзу та відповідним критеріям, встановленим Європейською платіжною радою, з метою приєднання України до Єдиної зони платежів у євро (SEPA). За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання у зв’язку із зазначеними зауваженнями та узгодження з Європейською Комісією та Європейською платіжною радою.

Проєкт Закону №13233-1 про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо імплементації актів права Європейського Союзу і відповідних критеріїв, встановлених Європейською платіжною радою, та забезпечення сталого функціонування української економіки під час війни та повоєнного відновлення. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону фрагментарно враховує положення актів права ЄС, та потребує доопрацювання у зв’язку із зазначеними зауваженнями.

Проєкт Закону №13388 про внесення зміни до статті 11 Закону України “Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану”. Проєкт Закону пропонує викласти у новій редакції частину першу статті 11 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», згідно з якою у період дії воєнного стану роботодавець може ініціювати зупинення дії окремих положень колективного договору, проте дія таких положень може бути зупинена тільки за взаємною згодою сторін колективного договору (згідно з чинною редакцією дія окремих положень колективного договору може бути зупинена за ініціативою роботодавця, тобто фактично у односторонньому порядку). За висновком Комітету проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу.

Проєкт Закону №13227 про ринок деревини. Проєкт, зокрема, пропонує: запровадити обов’язковість подання та публічність інформації щодо обсягів, ціни продажу та покупців деревини та виробів з неї; зробити публічною інформацію про продаж деревини та виробів з неї та надати до неї доступ усім учасникам ринку; встановити відповідальність власників лісу та постійних лісокористувачів за відмову постачати покупцям визначену договором купівлі-продажу; передбачити відповідальність покупців деревини за невиконання умов договору купівлі-продажу, зокрема, за несплату згідно з умовами договору. Комітету ухвалив висновок, що положення проєкту Закону щодо заборони експорту лісоматеріалів не відповідають положенням статті 35 Угоди про асоціацію, водночас можуть бути застосовані на час дії військового стану з метою досягнення цілей, передбачених статтями 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію, а також на підставі п."b" (iii) статті XXІ "Винятки з міркувань безпеки" Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (ГАТТ 1947), що потребує проведення додаткових консультацій зі стороною ЄС, а також потребує додаткового обґрунтування п’ятирічного періоду застосування після припинення або скасування дії правового режиму воєнного стану. Щодо альтернативного законопроєкту №13227-1 члени Комітету ухвалили такий висновок: положення проєкту Закону не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції, праву Європейського Союзу, Конвенції про оцінку впливу на навколишнє середовище у транскордонному контексті та потребують доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень. Положення проєкту Закону щодо заборони експорту лісоматеріалів не відповідають положенням статті 35 Угоди про асоціацію, водночас можуть бути застосовані на час дії військового стану з метою досягнення цілей, передбачених статтями 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію, а також на підставі п."b" (iii) статті XXІ "Винятки з міркувань безпеки" Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (ГАТТ 1947), що потребує проведення додаткових консультацій зі стороною ЄС, а також потребує додаткового обґрунтування п'ятирічного періоду застосування після припинення або скасування дії правового режиму воєнного стану.

Щодо другого альтернативного законопроєкту №13227-2 члени Комітету ухвалили висновок, що положення проєкту Закону щодо заборони експорту лісоматеріалів не відповідають положенням статті 35 Угоди про асоціацію, водночас можуть бути застосовані на час дії військового стану з метою досягнення цілей, передбачених статтями 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію, а також на підставі п."b" (iii) статті XXІ "Винятки з міркувань безпеки" Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (ГАТТ 1947), що потребує проведення додаткових консультацій зі стороною ЄС, а також потребує додаткового обґрунтування періоду застосування після припинення або скасування дії правового режиму воєнного стану. Такий самий висновок члени Комітету ухвалили і щодо третього альтернативного законопроєкту №13227-3.

Проєкт Закону №13223 про внесення змін до Закону України "Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів" щодо продовження строку мораторію експорту лісоматеріалів у необробленому вигляді. Проєкт пропонує продовжити строк мораторію на експорт необробленої деревини до 20 років. За висновком Комітету, положення проєкту Закону щодо заборони експорту лісоматеріалів не відповідають положенням статті 35 Угоди про асоціацію, водночас можуть бути застосовані на час дії військового стану з метою досягнення цілей, передбачених статтями 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію, а також на підставі п."b" (iii) статті XXІ "Винятки з міркувань безпеки" Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (ГАТТ 1947), що потребує проведення додаткових консультацій зі стороною ЄС, а також потребує додаткового обґрунтування періоду застосування після припинення або скасування дії правового режиму воєнного стану.
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

15 липня 2025 08:33
15 липня 2025 08:23
11 липня 2025 09:17
10 липня 2025 09:50
08 липня 2025 08:45
07 липня 2025 09:32
03 липня 2025 10:10
03 липня 2025 09:36
02 липня 2025 09:00
30 червня 2025 09:16