Головна > Текстові публікації > Новини

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Виїзне засідання Комітету 16 квітня 2024 року у місті Чернівці

38 Фото

Члени Комітету з питань інтеграції України до ЄС зустрілися з делегацією МЗС Швеції

21 Фото

Зустріч членів Комітету та представники інших комітетів Верховної Ради з пані Послом ЄС в...

6 Фото

20 грудня 2023, 09:02

Комітет розглянув законопроєкт щодо пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та інноваційної діяльності

На засіданні 20 грудня Комітет з питань інтеграції України до ЄС розглянув проєкт Закону №10307 про внесення змін до деяких законів України щодо пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та інноваційної діяльності. Законопроєкт пропонує актуалізувати чинні пріоритети напрямів розвитку науки і техніки та інноваційної діяльності в Україні з урахуванням воєнного стану в Україні. Окремо визначити в пріоритетах сегмент національної безпеки і оборони. Пропонує надати Уряду доручення щодо формування та подання оновленого пакету проєктів законів про визначення пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та напрямів інноваційної діяльності, спрямованих на повоєнну відбудову України, з визначенням конкретних механізмів їх забезпечення. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу.

Також на засіданні Комітет розглянув та ухвалив висновки щодо таких законопроєктів:

10215 про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо запровадження системи контролю за обігом нафти, газового конденсату та розчинників. Законопроєкт пропонує внести зміни до Податкового кодексу України щодо віднесення до підакцизної групи товарів нафти та газового конденсату з нульовою ставкою акцизного податку, а також розчинників за кодом 3814 00 90 19 згідно з УКТ ЗЕД зі ставкою 245,50 євро за 1000 л та із можливістю застосування податкових векселів. За висновком Комітету, законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції.

Проєкт Закону №10341 про внесення змін до пункту 32 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо особливостей ввезення на митну територію України товарів для потреб безпеки і оборони. Законопроєктом запропоновано звільнити від оподаткування податком на додану вартість радіолокаційних приладів, що класифікуються у товарній підкатегорії 8526 10 00 90 згідно з УКТ ЗЕД, що ввозяться на митну територію України. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону не відповідають acquis ЄС, зокрема Директиві 2006/112/ЄС, водночас, можуть бути застосовані з метою досягнення цілей, передбачених статтями 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію.

Проєкт Закону №10342 про внесення змін до Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування ввізним митом окремих товарів оборонного призначення. Цей законопроєкт також пропонує запровадити пільгове оподаткування певних товарів оборонного призначення. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону не відповідають  acquis ЄС, зокрема Регламенту 1186/2009, водночас можуть бути застосовані з метою досягнення цілей, передбачених статями 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію.

Проєкт Закону №10244 про внесення змін до пункту 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ. Законом України № 2825-IX від 13 грудня 2022 року було ліквідовано Окружний адміністративний суд міста Києва та утворено Київський міський окружний адміністративний суд. Водночас згідно цього Закону до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом. Відтак запропонований даним Законом механізм передачі розгляду справ до Київського окружного адміністративного суду до утворення нового Київського міського окружного адміністративного суду, як зазначено у пояснювальній записці, за рік «створив величезний залишок нерозглянутих справ та тривалу затримку реєстрації нових матеріалів. Законопроєкт пропонує новий механізм передачі розгляду справ. За висновком Комітету, законопроєкт не суперечить Угоді про асоціацію між Україною та ЄС і  Конвенції Ради Європи про захист прав людини і основоположних свобод.

Проєкт Закону №10284 про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання участі державних органів та органів місцевого самоврядування в реалізації програм та проєктів міжнародної технічної допомоги та транскордонного співробітництва. Проєкт пропонує зміни до законодавства, якими планується встановити посадовим особам органів державної влади та органів місцевого самоврядування виплату за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов'язків за проєктами (програмами), що фінансуються за рахунок коштів бюджетної підтримки, допомоги i грантів Європейського Союзу, урядів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ, в розмірі, передбаченому бюджетом такого проєкту. За висновком Комітету, законопроєкт не суперечить цілям Угоди про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням.

Проєкт Закону №9462 про внесення змін деяких законодавчих актів України щодо удосконалення положень про судовий контроль. Метою законопроєкту є удосконалення положень про судовий контроль шляхом внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України, доповнивши їх новими положеннями, зокрема: можливість суду змінити спосіб і порядок виконання судового рішення за заявою стягувача або виконавця; вдосконалення інституту судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах;  впровадження в цивільному та господарському судочинстві інституту судового контролю за виконанням судових рішень аналогічного тому, що діє в рамках адміністративного судочинства, в тому числі зобов’язання подавати звіт про виконання судового рішення (в окремих категоріях цивільних та господарських справ). За висновком Комітету, законопроєкт не суперечить Угоді про асоціацію між Україною та ЄС і  Конвенції Ради Європи про захист прав людини і основоположних свобод.