Головна > Текстові публікації > Новини

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Виїзне засідання Комітету 16 квітня 2024 року у місті Чернівці

38 Фото

Члени Комітету з питань інтеграції України до ЄС зустрілися з делегацією МЗС Швеції

21 Фото

Зустріч членів Комітету та представники інших комітетів Верховної Ради з пані Послом ЄС в...

6 Фото

14 грудня 2023, 16:07

Комітет розглянув законопроєкт щодо імплементації норм європейського законодавства з питань роумінгу

На засіданні 14 грудня Комітет з питань інтеграції України до ЄС розглянув Проєкт Закону №10265 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо імплементації норм європейського законодавства з питань роумінгу. Ухвалення законопроєкту, як вказано у пояснювальній записці, дасть змогу українцям постійно користуватися домашніми тарифами мобільного зв’язку на території держав-членів ЄС та не сплачувати додаткові кошти за послуги роумінгу. Громадяни ЄС, зі свого боку, матимуть такі ж права під час відвідування України. Також будуть створені умови для отримання Україною режиму внутрішнього ринку з ЄС у сфері електронних комунікацій, інтеграції України до Єдиного цифрового ринку ЄС. За висновком Комітету, законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання з метою усунення правової невизначеності.

Також на засіданні члени Комітету розглянули та ухвалили висновки щодо таких законопроєктів:

проєкту Закону №10147 про безпеку та здоров’я працівників на роботі. Метою законопроєкту, як зазначено у пояснювальній записці, є «формування нової національної системи запобігання професійним ризикам шляхом впровадження на законодавчому рівні ризикоорієнтованого підходу у сфері організації безпеки та здоров’я працівників та імплементації положень Директиви Ради 89/391/ЄЕС. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону в цілому не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу, проте потребує доопрацювання з метою більш повного врахування положень Директиви Ради 89/391/ЄЕС, а також конвенції МОП № 155 та рекомендації МОП № 171.

Проєкт Закону №10148 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за порушення вимог законодавства про безпеку та здоров’я працівників на роботі. Проєкт пропонує зміни до законодавства, щоби запровадити відповідальність роботодавців та працівників за порушення вимог законодавства в сфері безпеки та здоров’я працівників на роботі. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить цілям Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу.

Проєкт Закону №10161 про внесення змін до деяких законодавчих актів у зв’язку з прийняттям Закону України "Про адміністративну процедуру». Відповідно до пояснювальної записки проєкт Закону розроблено з метою  приведення законодавчих актів України у відповідність до Закону України «Про адміністративну процедуру». За висновком Комітету, законопроєкт не суперечить Угоді про асоціацію та стандартам Ради Європи.

Проєкт Закону №10228 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення превентивних процедур та запобігання банкрутству. Законопроєкт, як зазначено в пояснювальній записці, розроблено з метою вдосконалення законодавства України з урахуванням основних принципів Директиви 2019/1023 про засади превентивної реструктуризації, про погашення боргу та позбавлення прав, а також про заходи щодо підвищення ефективності процедур щодо реструктуризації, банкрутства та погашення боргу. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону за метою не суперечить Угоді про асоціацію та положенням Директиви 2019/1023.

Проєкт №10044 Закону про Рахункову палату.  Законопроєкт, зокрема, пропонує реорганізацію роботи Рахункової палати у операційно-, функціонально- та фінансово незалежний вищий орган аудиту, що функціонуватиме у повній відповідності до міжнародних стандартів і принципів INTOSAI і світових практик. За висновком Комітету, законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції. Щодо альтернативних законопроєктів №10044-1 та №10044-2 Комітет ухвалив висновок, що документи не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребують доопрацювання з метою комплексного врахування зазначених принципів Декларації Мехіко (INTOSAI-P10).

Проєкт Закону №10219 про внесення зміни до розділу ХХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу України та інших законів України щодо забезпечення потреб сил безпеки та оборони транспортними засобами. Проєкт пропонує запровадити короткострокові податкові та митні пільги для сприяння органам місцевого самоврядування у забезпеченні потреб сил безпеки та оборони достатньою кількістю транспортних засобів. Положення проєкту закону, за висновком Комітету, не відповідають acquis ЄС, зокрема Регламенту 1186/2009, водночас, за умови доопрацювання окремих положень законопроєкту в частині деталізації кодів УКТЗЕД та уточнення переліку отримувачів транспортних засобів, можуть бути застосовані з метою досягнення цілей, передбачених статтями 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію.

Податкові і митні пільги для сприяння органам місцевого самоврядування у забезпеченні потреб сил безпеки та оборони достатньою кількістю транспортних засобів пропонують також законопроєкти №10220 про внесення змін до підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо забезпечення потреб сил безпеки та оборони транспортними засобами та альтернативний №10220-1. Щодо обох законопроєктів Комітет ухвалив висновок що їхні положення не відповідають acquis ЄС, зокрема Директиві 2006/112/ЄС, водночас, за умови доопрацювання окремих положень законопроекту в частині деталізації кодів УКТЗЕД та уточнення переліку отримувачів транспортних засобів, можуть бути застосовані з метою досягнення цілей, передбачених статтями 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію.

Проєкт Закону №10164 про внесення змін до статті 60-2 Кодексу законів про працю України щодо дистанційної роботи. Законопроєкт пропонує доповнити статтю 60-2 Кодексу законів про працю України частиною тринадцятою такого змісту: «У разі навчання дитини віком до 14 років у закладі загальної середньої освіти за дистанційною формою здобуття освіти (за розпорядчим документом керівника закладу), один з батьків (за їх вибором) може працювати на умовах дистанційної роботи на період тривалості такого навчання. При цьому, зменшення розміру заробітної плати такого працівника не допускається». За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить цілям Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №10164-1.

Проєкт Закону №10085 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення безпекових заходів під час планування будівництва житлових будинків. Як зазначено у пояснювальній записці, законопроєкт розроблено з метою посилення безпекових заходів для населення під час проектування нового будівництва чи реконструкції наявних житлових будинків шляхом запровадження «захисних кімнат безпеки», як однієї із вимог до будівель і споруд, за прикладом Ізраїлю. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції та праву ЄС.