На засіданні 24 березня Комітет з питань інтеграції України до ЄС розглянув проєкт Постанови №9101 про Заяву Верховної Ради України "Про визначення існуючого в Російській Федерації політичного режиму як рашизму та засудження його ідеологічних засад і суспільних практик як тоталітарних та людоненависницьких». «Жорстока, неспровокована війна Російської Федерації проти України викрила всьому світові реальну сутність політичного режиму В. Путіна як неоімперської, тоталітарної диктатури, яка наслідує найгірші практики минулого та втілює ідеї фашизму та націонал-соціалізму в сучасній версії російського фашизму (рашизму)», – йдеться в обґрунтуванні проєкту заяви. Її автори сподіваються, що ухвалення цього документа спонукатиме держави світу засуджувати політику Російської Федерації, яка призводить до вчинення воєнних злочинів та геноциду українського народу. Комітет вирішив підтримати проєкт Постанови та рекомендувати Головному комітету внести її на розгляд Верховної Ради України для ухвалення в цілому.

На засідання члени Комітету також розглянули та ухвалили висновки щодо таких законопроєктів:

проєкту Закону №9099 про внесення змін до Закону України «Про Дисциплінарний статут служби цивільного захисту» щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, що проходять службу цивільного захисту, запобігання і протидії дискримінації та сексуальним домаганням. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить цілям Угоди про асоціацію, праву ЄС та зобов’язанням України у рамках Ради Європи. 

Законопроєкт №9051 про внесення змін до розділу ІV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про споживче кредитування» щодо особливостей нарахування процентів за споживчими кредитами під час воєнного стану. Документ пропонує реструктуризацію зобов'язань споживачів за договорами про споживчий кредит у період дії в Україні воєнного стану та у тридцятиденний строк після його припинення або скасування. За висновком Комітету, проєкт не суперечить Угоді про асоціацію та положенням Директиви 2008/48, проте потребує доопрацювання з метою усунення правової невизначеності.

Проєкт Закону №4197-д про ринок деревини. Проєкт, зокрема, пропонує запровадити обов’язковість подання та публічність інформації щодо обсягів, ціни продажу та покупців деревини. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України та праву Європейського Союзу.

Проєкт Закону №9011-1 про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення умов підтримки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії генеруючими установками споживачів. Як вказано у пояснювальній записці, проєкт розроблено, щоб замінити чинну нині модель «зеленого» тарифу на нову— Net Billing, яка має бути орієнтована на покриття власного споживання та не призводитиме до збільшення обсягу субсидіювання за рахунок інших споживачів. Проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України та праву Європейського Союзу, однак потребує доопрацювання з метою врахування положень Директиви 2019/944 та Директиви 2018/2001.

Водночас відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію, Україна зобов’язана провести консультації з Європейською Комісією щодо оцінки сумісності законопроєкту з відповідними положеннями права ЄС. Тому законопроєкт потребує відтермінування розгляду до отримання такої оцінки. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №9011-2.

Проєкт Закону №8369 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо безпечності транспортних засобів. Проєкт, зокрема, пропонує встановити адміністративну відповідальність за керування транспортним засобом, не обладнаним сезонними шинами у період з 1 листопада до 31 березня. Комітет ухвалив висновок, що проєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу.

Проєкт Закону №8329 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв'язку з ратифікацією Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок i домашньому насильству та боротьбу із цими явищами. Проєкт має на меті привести норми Кодексу України про адміністративні правопорушення та Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» у відповідність до положень Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу із цими явищами (Стамбульська конвенція) та вдосконалити процесуальний порядок розгляду таких справ. За висновком Комітету, проєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України, але потребує доопрацювання з метою забезпечення повного врахування Стамбульської конвенції та Директив 2006/54/ЄС і 2004/113/ЄС, а також дотримання принципу правової визначеності в частині встановлення адміністративної відповідальності за домашнє насильство, переслідування як форми дискримінації, та насильства за ознакою статі.

Проєкт Закону №9028 про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення відповідальності за незаконне виробництво, виготовлення, придбання, зберігання, перевезення чи пересилання наркотичних засобів, психотропних речовин або їхніх аналогів без мети збуту. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України, але потребує доопрацювання в частині примусового лікування з метою дотримання принципів правової визначеності та ясності закону, а також зменшення ризику для потенційних звернень до ЄСПЛ на предмет порушення Європейської конвенції з прав людини. Щодо альтернативного законопроєкту №9028-1 Комітет ухвалив висновок, що він не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

19 листопада 2024 08:58
14 листопада 2024 18:40
14 листопада 2024 18:18
12 листопада 2024 18:07
11 листопада 2024 12:05
05 листопада 2024 18:29
05 листопада 2024 07:51
04 листопада 2024 09:48
31 жовтня 2024 10:29
31 жовтня 2024 08:19