На засіданні 27 січня Комітет з питань інтеграції України до ЄС обговорив стан та перспективи облаштування існуючих та відкриття нових пунктів пропуску на кордоні України з державами-членами ЄС, зокрема, у період воєнного стану. У засіданні взяли участь представники Держприкордонної, Держмитної служб, Міністерства інфраструктури, Міністерства фінансів, Міністерства закордонних справ, а також Офісу віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції. Вони поінформували членів Комітету щодо стану пропускних пунктів на кордоні з ЄС, а також щодо перспектив облаштування та відкриття нових.

«Була ініціатива пана Вадима Галайчука, що нам треба допомогти урядовцям, де потрібно попрацювати над додатковими пунктами перетину чи над удосконаленням тієї інфраструктури, яка у нас є. І була пропозиція пана Наливайченка, що це було би доречно зробити напередодні саміту Україна-ЄС для того, щоби ми, можливо, могли стимулювати колег з Уряду, звернути увагу і на це питання», – сказала голова Комітету Іванна Климпуш-Цинцадзе.

Заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Мустафа Найєм повідомив, що відомство уже підготувало стратегію того, що має бути зроблено на пунктах пропуску на західному кордоні. Основною проблемою є те, що цих пунктів недостатньо. За його словами, за 30 років Незалежності України було відкрито лише один ПП. Це Краковець. На сьогодні, за словами пана Найєма, є два пункти пропуску на румунському кордоні – Красноїльськ і Дяківці, які вже відкриті для порожнього транспорту. З українського боку вони готові будуть працювати в повному обсязі, якщо буде готовність колег з румунського боку, які ще не добудували дорогу. ПП Лужанка може бути відкритий для порожніх транспортних засобів і до кінця року запрацювати для вантажних в разі наявності фінансування. Фінансування ж для цього ПП попросили в тому числі в рамках фонду ЄС Connecting Europe Facility. Також є потенціал у ПП Ужгород працювати більш ефективно. І може запрацювати пункт пропуску Нижанковичі. Але з польського боку громада не готова пропускати через себе завантажений транспорт, лише порожній.

Заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України поінформував, що наразі готується Угода про спільний контроль. Текст Угоди ще має бути остаточно погоджений з польською стороною. Також Мустафа Найєм наголосив, що Міністерство неодноразово зверталося до Уряду з тим, щоби перепідпорядкувати інфраструктуру пунктів перетину Міністерству інфраструктури. Відповідний проєкт Постанови вже поданий на розгляд Кабінету Міністрів. У проєкті запропоновано створити організацію — державну установу або державне підприємство, яка буде опікуватися усією інфраструктурою пунктів пропуску. Це стосується і внутрішньої розбудови, і під’їзних доріг.

Представники Держприкордонної служби повідомили, що сусідні держави пішли на зустріч українській стороні і змінили технологію перетину кордону, додали людей у зміни, посилили деякі напрями й іншими фахівцями для того, щоби працювати активніше і зменшити черги на кордоні. Однак черги все одно є. І головна причина цього — недостатня інфраструктура та необлаштовані ПП. Також навантаження на кордон з країнами ЄС збільшилося щонайменше на 20% – інфраструктура цього не витримує. У Міністерстві закордонних справ поінформували, що для збільшення пропускної спроможності пунктів пропуску на кордоні Європейський Союз виділив 50 млн євро.
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

22 листопада 2024 17:44
19 листопада 2024 08:58
14 листопада 2024 18:40
14 листопада 2024 18:18
12 листопада 2024 18:07
11 листопада 2024 12:05
05 листопада 2024 18:29
05 листопада 2024 07:51
04 листопада 2024 09:48
31 жовтня 2024 10:29