Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 5 вересня розглянув проєкт Постанови №7710 про звернення Верховної Ради України до інституцій Європейського Союзу та країн-членів Європейського Союзу щодо припинення видачі віз громадянам російської федерації. Автори постанови зазначають, що більшість громадян російської федерації підтримує дії своєї влади щодо неспровокованої війни проти України в 2014 році, анексії Криму, окупації частини Донецької та Луганської областей і повномасштабної війни, що розпочалася 24 лютого 2022 року. Росіяни підтримують масові ракетні обстріли мирних українських міст, цивільних об’єктів, які призводять до загибелі мирного населення, жінок та дітей. Мешканці рф так вірять своїй владі, що навіть підтримують ядерний шантаж, захоплення Чорнобильської та Запорізької АЕС, що є безпрецедентним випадком за всю історію людства та становить загрозу не лише Україні і Європі, але й усьому світу. У Постанові вказано: «Неприпустимо та несправедливо, що у час, коли українці гинуть від російських ракет, залишаються інвалідами, втрачають свої домівки, народжують у бомбосховищах під час обстрілів, росіяни продовжують жити звичним життям, подорожуючи Європою та світом». Автори постанови пропонують Парламенту України звернутися до інституцій Європейського Союзу та країн-членів ЄС із закликом обмежити видачу туристичних віз громадянам рф.
У Постанові депутати закликають інституції та держави, які є членами ЄС:
- ухвалити як внутрішньодержавні рішення, так і рішення під час засідання Ради Європейського Союзу на рівні ЄС щодо заборони видачі туристичних віз громадянам російської федерації;
- скасувати дію існуючих туристичних віз росіянам, в тому числі тим, що вже перебувають на території країн ЄС, а також скасувати існуюче авіаційне та наземне сполучення з російською федерацією; росіяни не мають користуватися привілеєм подорожі у Європу, нехтуючи демократичними цінностями та пропагуючи війну в Україні;
- посилювати жорсткий санкційний тиск на російську федерацію та держави, що співпрацюють з нею та підтримують її пропагандистський, терористичний режим, запровадити 8-й пакет санкцій Європейського Союзу, який повинен включати, зокрема, повне ембарго на ввезення найважливіших 3 товарів російського експорту, включаючи нафту, газ, вугілля, золото, відключення всіх російських банків від міжнародної міжбанківської системи SWIFT, припинення всіх російських інвестицій у галузі енергетики в Європейському Союзі, у тому числі в атомну енергетику, запровадити, а також заборонити російське судноплавство, логістику та доступ до портів на території держав-членів Європейського Союзу. Будь-яка співпраця з росією та її поплічниками - це кров українських дітей, жінок, чоловіків, воїнів. Лише консолідована підтримка жорстких санкцій всіх країн Європейського Союзу проти росії послаблюватиме агресора та сприятиме швидшій поразці агресора;
- розслідувати та покарати винних у страшних воєнних злочинах та злочинах проти людяності, звірствах проти українців, вчинених російськими окупантами. Сприяти скликанню спеціального трибуналу для притягнення росії та її союзників до відповідальності, запровадити жорсткі санкції проти Росатому і всієї російської атомної промисловості у відповідь на ядерний шантаж, а також з метою запобігання прецеденту для інших терористів;
- терміново вжити заходів та змусити росію звільнити Запорізьку атомну електростанцію і повернути під контроль України заради безпеки всього світу.
На засіданні Комітет також розглянув та ухвалив висновки і щодо таких законопроєктів:
проєкт Закону №7585 про медичні вироби. Документ, зокрема, визначає відповідальність за введення в обіг та розповсюдження фальсифікованих медичних виробів. Врегульовує утилізацію фальсифікату. Пропонує обмежити перелік медичних виробів, які дозволені до рекламування. Також надає виробникам право надавати інструкції із застосування медичних виробів у відмінній від паперової формі. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері європейської інтеграції, проте потребує доопрацювання в частині врахування положень Регламенту 2017/745.
Проєкт Закону №7650 про особливості утворення акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом». Цей проєкт визначає як процес процедуру утворення акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», 100 відсотків акцій якого належать державі. Проєкт Закону за своєю метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №7331 про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов провадження господарської діяльності в період воєнного (надзвичайного) стану в Україні. Проєкт пропонує встановити, що суб’єкти господарювання набуватимуть права на провадження окремих видів господарської діяльності у період воєнного (надзвичайного) стану на підставі подання декларації про провадження господарської діяльності без отримання документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг, одержання яких передбачено законодавством. Проєкт Закону за своєю метою не суперечить Угоді про асоціацію.
Проєкт Закону №7498 про внесення зміни до розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України щодо оподаткування операцій з ввезення транспортних засобів учасниками бойових дій та іншими категоріями осіб. Законопроєкт пропонує надати можливість учасникам бойових дій, а також фізичним особам - власникам транспортних засобів, які визнані фізично знищеними внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією рф, ввезти легкові транспортні засоби без сплати ввізного мита. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону не відповідають acquis ЄС, водночас не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції.
Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №7498-1.
Проєкт Закону №7528 про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання залучення благодійних та інших неприбуткових організацій до забезпечення потреб оборони держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України. Проєкт пропонує усунути обмеження щодо сум коштів або вартості товарів, які добровільно перераховані благодійним та іншим неприбутковим організаціям для потреб оборони держави. Проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Законопроєкт №7224 про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування ринків капіталу та організованих товарних ринків в умовах воєнного стану чи під час особливого періоду. У пояснювальній записці вказано, що ухвалення проєкту дозволить підвищити ефективність здійснення державного регулювання та нагляду за діяльністю на ринках капіталу та організованих товарних ринків в умовах воєнного стану. Проєкт Закону за своєю метою не суперечить Угоді про асоціацію.
Проєкт Закону №7277 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань участі юридичних осіб, зареєстрованих на території держави-агресора та/або кінцевими-бенефіціарними власниками яких є громадяни держави-агресора та громадян держави-агресора у юридичних особах, що зареєстровані за законодавством України. Проєкт пропонує виключити із Товариств з обмеженою та додатковою відповідальністю учасника, якщо він є громадянином держави-агресора або юридичною особою, що зареєстрована на такій державі чи є кінцевим бенефіціарним власником. А також запровадити тимчасовий мораторій на відчуження акцій, часток та заборони виплачувати дивіденди згаданим учасникам. Проєкт Закону за своєю метою не суперечить Угоді про асоціацію.
Ще за розділом
“Новини”
22 листопада 2024 17:44
19 листопада 2024 08:58
14 листопада 2024 18:40
14 листопада 2024 18:18
12 листопада 2024 18:07
11 листопада 2024 12:05
05 листопада 2024 18:29
05 листопада 2024 07:51
04 листопада 2024 09:48
31 жовтня 2024 10:29