У пояснювальній записці зазначено, що створення такої системи є одним із зобов’язань у рамках Угоди про асоціацію з Європейським Союзом. Чергово-диспетчерську систему екстреної допомоги населенню за єдиним безплатним телефонним номером виклику екстрених служб 112 запроваджено в усіх країнах-членах ЄС.
Щоб запровадити аналогічну систему в Україні, законопроєкт №7581 пропонує:
організувати прийом звернень до екстрених служб за принципом «єдиного вікна», що дозволить людині використовувати для виклику єдиний телефонний номер 112;
забезпечити Службу 112 та оперативно-диспетчерські служби (101, 102, 103, 104), цілодобовим онлайн-доступом до відповідних фактичних даних із результатами фіксації технічними засобами громадських місць та метаданих до них;
надати екстреним службам право автоматично
отримувати інформацію про місце перебування абонента (дані геолокації) та
запровадити обов’язок постачальників електронних комунікацій надавати
екстреним службам таку інформацію.
Також законопроєкт пропонує визначити джерела фінансового та
матеріально-технічного забезпечення функціонування системи 112 та
визначити відповідальність за порушення законодавства у сфері екстреної
допомоги населенню.
Свій висновок щодо того, чи відповідає законопроєкт зобов’язанням України
у сфері європейської інтеграції та праву ЄС, Комітет з питань інтеграції
України до ЄС оприлюднить на найближчому засіданні 10 серпня 2022
року.