На засіданні 2 червня Комітет з питань інтеграції України до ЄС
розглянув три проєкти, які мають на меті посилити енергетичну безпеку.
Це проєкт Закону №5208
про внесення змін та доповнень до деяких законів України щодо заходів з
посилення енергетичної незалежності України. Документ, зокрема,
передбачає надати повноваження Регулятору обмежувати або забороняти
імпорт електроенергії із країни-агресора. За висновком Комітету,
законопроєкт не суперечить праву Європейського Союзу та Угоді про
асоціацію. Водночас, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про
асоціацію Україна зобов’язана провести консультації з Європейською
Комісією щодо сумісності законопроєкту з положеннями права ЄС. Відтак,
розгляд законопроєкту треба відтермінувати до отримання відповідного
висновку Єврокомісії. Такий самий висновок отримали і два альтернативні
законопроєкти — №5208-1
та №5208-2.
№5208-1 серед іншого пропонує встановити чіткі строки інтеграції
Об'єднаної енергетичної системи України до зони континентальної Європи
ENTSO-E.
Такими, що не суперечать праву ЄС та міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції Комітет також визнав проєкти законів:
Проєкт Закону №5336 про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо кримінальної відповідальності за катування. Мета його — привести у відповідність положення Кримінального кодексу України до положень Конвенції ООН проти катувань та інших жорстоких, нелюдських чи таких, що принижують гідність, видів поводження та покарання. Документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №5060 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо використання електронних доказів. Проєкт пропонує доповнити статтю 251 Кодексу України визначенням електронних доказів, а також врегулювати питання дослідження, вилучення та використання такої інформації у справах про адміністративні правопорушення. Проєкт також не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №4170 щодо удосконалення механізму державного контролю при реалізації тютюнових виробів. Документ, зокрема, встановлює нові вимоги для отримання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції, однак потребує оцінки Антимонопольного комітету України на предмет відповідності його положень статтям 253-255 Глави 10 «Конкуренція» Угоди про асоціацію.
Альтернативний проєкт №4170-1, за висновком Комітету, за своєю метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, водночас окремі його положення потребують приведення у відповідність з Директивою 2014//40/ЄС, а також оцінки Антимонопольного комітету України щодо відповідності положень законопроєкту статтям 253-255 Глави 10 «Конкуренція» Угоди про асоціацію.
Проєкт Закону №5315 про страхування. Він, зокрема, передбачає новий порядок отримання єдиної ліцензії на здійснення діяльності зі страхування з можливістю її звуження та розширення. За своєю метою проєкт не суперечить Угоді про асоціацію, але потребує суттєвого доопрацювання, зокрема, з метою врахування положень Директиви 2009/138 та усунення правової невизначеності.
Законопроєкт №4557 про відновлення порушених прав споживачів фінансових послуг. Проєкт передбачає можливість зміни валюти виконання зобов’язань за кредитами в іноземній валюті на національну валюту України — гривню. Всі банки, які діють на території України, за письмовою заявою громадян України, що мають невиконані зобов’язання за кредитними договорами в іноземній валюті, зобов’язані протягом 1 місяця після отримання заяви від позичальника провести реструктуризацію зобов’язань за кредитним договором, йдеться у проєкті. За метою проєкт не суперечить Угоді про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до норм Директиви 2014/17.
Проєкт Закону №5431-1 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Антимонопольного комітету України. Документ передбачає проведення реформи законодавства про захист економічної конкуренції, та, у зв’язку з цим вдосконалення діяльності Антимонопольного комітету України. За своєю метою документ не суперечить Угоді про асоціацію, але потребує доопрацювання задля приведення у відповідність до положень Регламенту 139/2004.
Проєкт Закону №4598 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони проявів сексизму у суспільстві. Комітет у своєму висновку до проєкту вказав, що №4598 за своїм спрямуванням не суперечить цілям Угоди про асоціацію, праву ЄС та зобов’язанням України в рамках Ради Європи. Водночас в праві ЄС відсутнє юридичне закріплення поняття «сексизм», натомість забороняється дискримінація за будь-якою ознакою. Такі ж висновки члени Комітету ухвалили і щодо двох альтернативних проєктів законів — №4598-1 та Проєкт Закону №4598-2.
Такими, що не суперечать праву ЄС та міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції Комітет також визнав проєкти законів:
Проєкт Закону №5336 про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо кримінальної відповідальності за катування. Мета його — привести у відповідність положення Кримінального кодексу України до положень Конвенції ООН проти катувань та інших жорстоких, нелюдських чи таких, що принижують гідність, видів поводження та покарання. Документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №5060 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо використання електронних доказів. Проєкт пропонує доповнити статтю 251 Кодексу України визначенням електронних доказів, а також врегулювати питання дослідження, вилучення та використання такої інформації у справах про адміністративні правопорушення. Проєкт також не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №4170 щодо удосконалення механізму державного контролю при реалізації тютюнових виробів. Документ, зокрема, встановлює нові вимоги для отримання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції, однак потребує оцінки Антимонопольного комітету України на предмет відповідності його положень статтям 253-255 Глави 10 «Конкуренція» Угоди про асоціацію.
Альтернативний проєкт №4170-1, за висновком Комітету, за своєю метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, водночас окремі його положення потребують приведення у відповідність з Директивою 2014//40/ЄС, а також оцінки Антимонопольного комітету України щодо відповідності положень законопроєкту статтям 253-255 Глави 10 «Конкуренція» Угоди про асоціацію.
Проєкт Закону №5315 про страхування. Він, зокрема, передбачає новий порядок отримання єдиної ліцензії на здійснення діяльності зі страхування з можливістю її звуження та розширення. За своєю метою проєкт не суперечить Угоді про асоціацію, але потребує суттєвого доопрацювання, зокрема, з метою врахування положень Директиви 2009/138 та усунення правової невизначеності.
Законопроєкт №4557 про відновлення порушених прав споживачів фінансових послуг. Проєкт передбачає можливість зміни валюти виконання зобов’язань за кредитами в іноземній валюті на національну валюту України — гривню. Всі банки, які діють на території України, за письмовою заявою громадян України, що мають невиконані зобов’язання за кредитними договорами в іноземній валюті, зобов’язані протягом 1 місяця після отримання заяви від позичальника провести реструктуризацію зобов’язань за кредитним договором, йдеться у проєкті. За метою проєкт не суперечить Угоді про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до норм Директиви 2014/17.
Проєкт Закону №5431-1 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Антимонопольного комітету України. Документ передбачає проведення реформи законодавства про захист економічної конкуренції, та, у зв’язку з цим вдосконалення діяльності Антимонопольного комітету України. За своєю метою документ не суперечить Угоді про асоціацію, але потребує доопрацювання задля приведення у відповідність до положень Регламенту 139/2004.
Проєкт Закону №4598 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони проявів сексизму у суспільстві. Комітет у своєму висновку до проєкту вказав, що №4598 за своїм спрямуванням не суперечить цілям Угоди про асоціацію, праву ЄС та зобов’язанням України в рамках Ради Європи. Водночас в праві ЄС відсутнє юридичне закріплення поняття «сексизм», натомість забороняється дискримінація за будь-якою ознакою. Такі ж висновки члени Комітету ухвалили і щодо двох альтернативних проєктів законів — №4598-1 та Проєкт Закону №4598-2.
Ще за розділом
“Новини”
25 листопада 2024 09:26
22 листопада 2024 17:44
19 листопада 2024 08:58
14 листопада 2024 18:40
14 листопада 2024 18:18
12 листопада 2024 18:07
11 листопада 2024 12:05
05 листопада 2024 18:29
05 листопада 2024 07:51
04 листопада 2024 09:48