Також такими, що не суперечать праву ЄС,
члени Комітету визнали проєкти законів:
- Проєкт Закону №4407 (https://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70488)
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо об'єктів
підвищеної небезпеки. Проєкт спрямований на гармонізацію законодавства
України із правом ЄС у сфері безпеки об’єктів підвищеної небезпеки.
Документ, за висновком Комітету, не суперечить зобов’язанням України
відповідно до Угоди про асоціацію та Директиві 2012/18/ЄС. Водночас,
потребує доопрацювання.
- Законопроєкт №4049 (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=69827)
щодо виконання рішень Європейського суду з прав людини. Законопроєкт не
суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської
інтеграції.
- Проєкт Закону №4154 (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70057),
який пропонує вдосконалити законодавчі механізми визначення місця
проживання дитини через надання можливості батькам звертатися до суду з
цього питання у безспірному порядку. Документ не суперечить
міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської
інтеграції.
- Проєкт Закону №4427 (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70525)
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо складу
керівників і членів наглядових рад державних унітарних підприємств та
господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків
акцій (часток) належать державі, та розміру їх винагороди. Комітет ухвалив
висновок, що проєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням
України у сфері європейської інтеграції, але потребує суттєвого доопрацювання,
зокрема, в частині встановлення розміру оплати діяльності членів
наглядової ради відповідно до Принципів ОЕСР щодо корпоративного
врядування на підприємствах державної форми власності.
- Законопроєкт №4403 (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70481)
щодо здійснення державного контролю (нагляду) у сфері житлово-комунального
господарства. Проєкт пропонує створити центральний орган виконавчої
влади — Державну житлово-комунальну інспекцію для контролю у сфері
ЖКГ. Документ не суперечить праву Європейського Союзу.
- Проєкт Закону №4450 (https://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70575)
щодо підтримки розведення великої рогатої худоби, вівчарства та інших
галузей тваринництва. Пропонує збільшити розмір державної підтримки
власникам великої рогатої худоби і прив’язати розміри дотацій до витрат,
які несуть суб’єкти господарювання. Документ не суперечить праву
Європейського Союзу.
Таким, що не відповідає міжнародно-правовим
зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції Комітет визнав Проєкт
Закону №3930 (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=69596),
який пропонує доповнити Митний кодекс положеннями, що дозволять звільнити від
сплати ввізного мита цілу низку товарів. До нього потрапили абсолютно різні товари
— це і продукти, вироби з каменю, електрообладнання, пристрої для записування
або відтворення звуку, оптичні прилади, годинники і навіть музичні інструменти.
Чому саме такий перелік товарів пропонується звільнити від увізного мита — в
обґрунтуванні проєкту не вказано. Комітет також зазначив, що положення
законопроєкту містять ознаки надання суб’єктам господарювання державної
допомоги та потребують додаткового аналізу Антимонопольного комітету України
щодо допустимості такої допомоги. Такий самий висновок члени Комітету ухвалили
і щодо Законопроєкту №3873 (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=69516).
Він також пропонує звільнити від увізного мита деякі товари, зокрема, предмети
мистецтва. У списку — картини, оригiнали гравюр, естампiв та лiтографiй,
скульптури i статуетки з будь-якого матеріалу, поштові марки та герби,
колекційні історичні, археологічні, палеонтологічні та етнографічні експонати
та ін. Положення законопроєкту не відповідають міжнародно-правовим
зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, містять ознаки надання
суб’єктам господарювання державної допомоги та потребують додаткового аналізу
Антимонопольного комітету України щодо допустимості такої допомоги.
Члени Комітету також розглянули
законопроєкти, які передбачають ратифікацію міжнародних угод. Комітет ухвалив
рішення рекомендувати Верховній Раді України ухвалити у першому читанні та
загалом проєкти таких законів:
- Проєкт Закону №0076 (https://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70271)
про ратифікацію Листа про зміни. Ухвалення законопроєкту врегулює питання
здійснення платежів підрядникам за рахунок коштів позик, залучених від
Європейського інвестиційного банку.
- Законопроєкт №0077 (https://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70317)
про ратифікацію Угоди між Україною та Королівством Нідерланди про
продовження до 1 серпня 2021 року строку дії Угоди про Міжнародну місію
захисту розслідування від 28 липня 2014 року. Ухвалення цього закону
необхідне для подальшого розслідування за участі нідерландської сторони
причин авіакатастрофи рейсу МН17 авіакомпанії «Малайзійські авіалінії», що
сталася 17 липня 2014 року.
- Проєкт Закону №0079 (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70420)
про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки
Польща про утримання прикордонних дорожніх мостових об'єктів на
українсько-польському державному кордоні. Ратифікація Угоди дозволить
забезпечити утримання прикордонних дорожніх об’єктів на спільному
українсько-польському кордоні в належному експлуатаційному стані.
- Законопроєкт №0081 (https://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70545)
про ратифікацію Меморандуму між Кабінетом Міністрів України і Урядом
Республіки Австрія про взаємний доступ на ринки праці членів сімей
працівників дипломатичних представництв та консульських установ.
- Проєкт Закону №0082 (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70546)
про ратифікацію Додатків до прикордонних документів, складених за
результатами Першої спільної перевірки проходження лінії державного
кордону між Україною і Угорщиною. Він передбачає ратифікацію нових
редемаркаційних документів українсько-угорської ділянки державного
кордону, а саме Додатків до прикордонних документів, складених за
результатами Першої спільної перевірки проходження лінії державного
кордону між Україною і Угорщиною, проведеної в період 1997–2003 років, та
Заключного протоколу спільної перевірки державного кордону між Україною і
Угорщиною, проведеної протягом 2009–2016 років.