У нас #НаОпрацюванні Комітету проєкт закону №3270, який пропонує змінити схему нарахування податку на додану вартість при ввезенні транспортних засобів на митну територію України. Мета проєкту, як її автор обґрунтовує у пояснювальній записці, — відновити справедливість при нарахуванні податків на імпортовані автомобілі. Автор зазначає, що вживані авто в Україні в середньому на 40-70% дорожчі, ніж у країнах ЄС. Причина, на думку ініціатора проєкту, саме у схемі нарахування податків при ввезені автомобілів в Україну.

 

Які податки українці сьогодні сплачують при ввезенні авто і як вони нараховуються?

 

Сьогодні, під час розмитнення імпортних авто в Україні сплачують такі податки: акцизний збір, ввізне мито та податок на додану вартість (ПДВ). 

 

Акцизний податок розраховується за формулою: 

Ставка = Ставка базова х К двигун х К вік,

де Ставка базова — це ставка податку в євро за 1 штуку транспортного засобу:

з двигуном внутрішнього згоряння і з об'ємом циліндрів до 3000 куб. сантиметрів (включно) — 50,0;

об'ємом циліндрів понад 3000 куб. сантиметрів — 100,0;

дизелі або напів дизелі з об'ємом циліндрів до 3500 куб. сантиметрів (включно) —75,0;

дизелі або напів дизелі з об'ємом циліндрів понад 3500 куб. сантиметрів — 150,0;

К двигун — коефіцієнт, що визначається діленням об'єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в куб. сантиметрах на 1000 куб. сантиметрів;

К вік — коефіцієнт, що дорівнює кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного транспортного засобу, до року визначення ставки податку (для нових транспортних засобів та транспортних засобів, що використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, що використовувалися понад п'ятнадцять повних календарних років, коефіцієнт дорівнює 15).

 

Ввізне мито становить 10% від вартості автомобіля.

ПДВ 20% згідно з діючим пунктом 188.1 статті 188 Податкового кодексу України.

Зараз ПДВ на імпортовані в Україну авто нараховується не від вартості самого автомобіля, а за такою схемою: ціна авто+сума мита(10%)+акцизний збір. І саме із цієї загальної суми вираховують 20% податку на додану вартість. 

 

Автор проєкту №3270 пропонує проілюструвати цю систему нарахування податків на конкретному прикладі. Приміром, у 2019 році з ЄС в Україну найбільше було ввезено автомобілів Volkswagen passat, Volkswagen Golf, Skoda Octavia.   

За даними сервісу Держмитслужби calc.customs.gov.ua середня вартість автомобілів  Volkswagen passat 2010 року виробництва з дизельним двигуном об'ємом 1968 см.куб., ввезених у 2019 році становила 3597 доларів США (3332 Євро).

Вартість митних платежів розраховується у такий спосіб:

акцизний податок — 75 євро (базова ставка для дизельного двигуна) х 1,968 (об'єм двигуна в літрах) х 9 (вік у роках) = 1328,4 євро.

Ввізне мито — 333,2 євро (10% від вартості).

ПДВ становить (3332+1328,4+333,2) х 0,2= 998,72 євро

Загальна вартість розмитнення такого авто сьогодні становить 2660,32 євро.

 

У разі ухвалення проєкту закону №3270, сума ПДВ для цього ж авто становитиме 666,4 євро, замість 998,72, — каже автор. Тобто загальна вартість розмитнення зменшиться на 12,5%.

 

Що пропонує законопроєкт №3270? 

Документ пропонує нараховувати ПДВ суто із вартості автомобіля. 

 

Яких авто стосуються пропозиції проєкту №3270? 

Положення проєкту стосуються легкових автомобілів та інших моторних транспортних засобів, що призначені головним чином для перевезення людей, включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі. 

У разі ухвалення законопроєкту, на думку автора, буде вирішено проблему з розмитненням так званих «євроблях», тобто тих авто, що вже на сьогодні перебувають в Україні, але досі нерозмитнені. 

 

Як це вплине на бюджет?

 

Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики ухвалив рішення, що ухвалення законопроєкту №3270 може призвести до зменшення доходів державного бюджету від податку на додану вартість приблизно на 4 млрд грн на рік. У разі ж, якщо проєкт все таки буде ухвалено, він має набути чинності не раніше 1 січня 2022 року (або 1 січня наступного за цим року залежно від часу ухвалення закону). 

 

Комітет з питань інтеграції України до ЄС опрацьовує законопроєкт №3207 щодо його відповідності праву ЄС та міжнародним зобов'язанням України за Угодою про асоціацію. Свій висновок щодо проєкту Комітет оприлюднить на одному найближчих засідань.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

25 листопада 2024 09:26
22 листопада 2024 17:44
19 листопада 2024 08:58
14 листопада 2024 18:40
14 листопада 2024 18:18
12 листопада 2024 18:07
11 листопада 2024 12:05
05 листопада 2024 18:29
05 листопада 2024 07:51
04 листопада 2024 09:48