Законопроєкти із такими ініціативами, а також багато інших Комітет розглянув на онлайн-засіданні 3 червня.

Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України ухвалити проєкт Закону №0039 «Про ратифікацію Рамкової угоди між Урядом України та Урядом Королівства Данія щодо загальних умов та процедур, організаційних заходів та фінансових умов реалізації програми Danida Business Finance в Україні» у першому читанні і в цілому. Ухвалення проєкту, за словами авторів, дасть змогу отримувати фінансову підтримку українським підприємцям, зокрема, на реалізацію важливих інфраструктурних проєктів. Фінансування буде відбуватися шляхом надання комерційним банком або фінансовою установою з представництвом у Королівстві Данія позик Уряду України або українським підприємствам під державні гарантії.

Такими, що не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції Комітет визнав законопроєкти:
- Проєкт Закону №3496 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо виконавчих органів юридичних осіб та покращення інвестиційної політики». Документ пропонує запровадити в Україні світову практику корпоративного управління. Зокрема, можливість передавати повноваження виконавчих органів підприємств сторонній організації. Члени Комітету ухвалили висновок, що документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання в частині використання конфіденційної інформації та посилення захисту комерційної таємниці.

- Проєкт Закону №3430 «Про повну загальну середню освіту» (щодо відновлення прав учасників освітнього процесу). Автори наголошують, що мета цього документа — ліквідувати дискримінаційні положення, які є у чинному законодавстві у сфері освіти. Зокрема, положення про те, що педагоги, які досягли пенсійного віку, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років. А також положення про припинення з 2020 року санаторними школами набору учнів до 1-9 класів. Якщо не відреагувати своєчасно, на межі звільненння у 2020 році можуть опинитися понад 70 тисяч вчителів. А діти з особливими потребами узагалі можуть бути позбавлені можливості отримати освіту — переконані ініціатори проєкту. Документ, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції. І такий самий висновок члени Комітету ухвалили і щодо альтернативного проєкту №3430-1 «Про повну загальну середню освіту» щодо відновлення прав учасників освітнього процесу».

- Проєкт Закону №2772 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо забезпечення економічної стабільності сільського населення)». Документ, серед іншого, пропонує віднести сире молоко до об’єктів державного цінового регулювання і мінімальну закупівельну ціну на нього встановлювати, зважаючи на результати моніторингу аграрного ринку. За закупівлю сільськогосподарської продукції за цінами, нижчими від встановленого мінімально допустимого рівня  — автори занонопроєкту  пропонують запровадити адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу. Висновок Комітету щодо документа — він не суперечить праву ЄС.

- Проєкт Закону №2737  «Про внесення змін до Закону України «Про ринок електричної енергії» щодо забезпечення постачання електроенергії державним підприємствам, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави». Документ пропонує визначити суб’єкта зі спеціальними обов’язками держсектору економіки для забезпечення безперебійного постачання електроенергії стратегічно важливим для економіки та безпеки країни  державним підприємствам. Встановити також джерела фінансування та порядок визначення компенсації збитків, витрат та втрат цього суб’єкта. Комітет ухвалив висновок про те, що законопроєкт відповідає цілям Угоди про асоціацію України з ЄС, але, згідно з Додатком ХХVII до Угоди про асоціацію, Україна зобов’язана провести консультації з Європейською Комісією з метою оцінки сумісності законопроєкту з відповідними положеннями права ЄС. Тому законопроєкт потребує отримання висновку від Європейської Комісії.

- Законопроєкт №3356 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов'язковості використання рідкого біопалива (біокомпонентів) у галузі транспорту». Проєкт пропонує запровадити положення про обов’язковий вміст рідкого біопалива в усіх видах бензинів, за винятком бензинів з октановим числом 98 і вище та бензинів, що постачаються для потреб Міністерства оборони, Державного резерву та для створення запасів нафти та нафтопродуктів. Члени Комітету вважають, що проєкт Закону за своєю метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України, однак не в повному обсязі враховує положення Директиви 2009/28/ЄС.

- Проєкт Закону № 3438 «Про оцінку впливу на довкілля» щодо запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)». Документ пропонує громадське обговорення планованої діяльності після подання звіту з оцінки впливу на довкілля проводити виключно у формі надання письмових зауважень і пропозицій (у тому числі в електронному вигляді). Не призначати і не проводити заплановані громадські слухання на період карантину. Ті, дата проведення яких припадає на період дії карантину, вважати такими, що не відбулися, і повторно не проводити. Проєкт Закону, за висновком Комітету, не суперечить праву ЄС та зобов’язанням України в рамках Угоди про асоціацію.

- Проєкт Закону №3206 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури розгляду судових справ, пов'язаних із захистом прав дітей». Документ передбачає, що важливі справи в інтересах дітей, зокрема, ті, що стосуються позбавлення батьківських прав, усиновлення дитини, проводяться в максимально стислі терміни. Підготовка судової справи про усиновлення до розгляду повинна бути проведена не пізніше п’яти днів з дня відкриття провадження у справі, а сама справа розглядається судом протягом розумного строку, але не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження. Цей законопроєкт, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

За дорученням Голови Верховної Ради України Д. Разумкова, Комітет з питань інтеграції України до ЄС також розглянув проєкт Постанови про звільнення Пристайка Вадима Володимировича з посади Віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної  інтеграції України (№ 3583, Кабінет Міністрів України) і ухвалив рішення внести зазначений проєкт Постанови на розгляд Верховної Ради України та рекомендувати визначитися щодо зазначеного питання шляхом голосування.

Комітет також заслухав кандидатку на посаду Віце-прем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Ольгу Стефанішину. Вона поінформувала учасників засідання про свої плани роботи на посаді. Основним завданням пані Стефанішина вважає оновлення Угоди про асоціацію України з ЄС. Цей процес, на її думку, має бути інклюзивним. До нього треба залучати український бізнес. Ольга Стефанішина також планує працювати у напрямку розширення формату надання технічної допомоги Україні з боку ЄС та оновлення політичної частини Угоди про асоціацію.

За дорученням Голови Верховної Ради України Д. Разумкова, Комітет з питань інтеграції до ЄС також на своєму засіданні, розглянувши проєкт Постанови про призначення Стефанішиної О.В. Віце-прем’є-міністром з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України (р.№ 3584, Кабінет Міністрів України), вирішив рекомендувати Верховній Раді України підтримати відповідний проект Постанови Верховної Ради України за умови ухвалення Постанови реєстр. №3583, внесений Кабінетом Міністрів України.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

22 листопада 2024 17:44
19 листопада 2024 08:58
14 листопада 2024 18:40
14 листопада 2024 18:18
12 листопада 2024 18:07
11 листопада 2024 12:05
05 листопада 2024 18:29
05 листопада 2024 07:51
04 листопада 2024 09:48
31 жовтня 2024 10:29