Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 7 жовтня розглянув проєкт Закону України №11310 «Про основні засади державної кліматичної політики» (підготовлений до другого читання). Метою проєкту Закону, як вказано у пояснювальній записці, є визначення правових та організаційних засад державної кліматичної політики, спрямованої на забезпечення низьковуглецевого розвитку України, досягнення кліматичної нейтральності, адаптації до зміни клімату, виконання міжнародних зобов’язань України у цій сфері, а також засад створення національної системи інвентаризації антропогенних викидів із джерел та абсорбції поглиначами парникових газів. Також — функціонування національної системи відстеження впровадження політик і заходів та прогнозування у сфері зміни клімату. Для цього у законопроєкті, зокрема, визначаються: принципи та цілі державної кліматичної політики; засади управління та регулювання у сфері зміни клімату; механізми та інструменти (фіскальні, ринкові, організаційно-економічні) досягнення кліматичних цілей; національна система відстеження впровадження політик, заходів та прогнозування у сфері зміни клімату; національна система інвентаризації антропогенних викидів із джерел та абсорбції поглиначами парникових газів. Комітет ухвалив висновок, що підготовлений до другого читання проєкт Закону не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу.

Також на засіданні члени Комітету розглянули та ухвалили висновки щодо таких законопроєктів:

Проєкт Закону №11380 про внесення змін до статті 43 Закону України "Про електронні комунікації" щодо вдосконалення правових засад протидії правопорушенням, що посягають на функціонування економіки держави. Законопроєкт, як зазначено в пояснювальній записці, розроблено з метою забезпечення належного виконання завдань щодо протидії правопорушенням, що посягають на функціонування економіки держави, покладених на підрозділи Бюро економічної безпеки України, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність та досудове розслідування. За висновком Комітету, Проєкт Закону за заявленою метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Проєкт Закону №11398  про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення функціонування публічних електронних реєстрів у сфері організації та проведення азартних ігор та у лотерейній сфері. У пояснювальній записці до проєкту вказано, що його мета — привести законодавчі акти у сфері організації та проведення азартних ігор та у лотерейній сфері у відповідність до вимог Закону України «Про публічні електронні реєстри», а також оптимізувати реєстри у сфері організації та проведення азартних ігор та у лотерейній сфері як частини єдиного транспарентного інформаційного середовища України. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт за заявленою метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу.

Проєкт Закону №11377 про Єдину інформаційну систему соціальної сфери. Проєкт Закону розроблено з метою, як зазначено у пояснювальній записці, врегулювання питань функціонування Єдиної інформаційної системи соціальної сфери, як інтегрального довідково-інформаційного середовища для отримувачів соціальної підтримки, осіб, у яких встановлено право на її отримання та отримувачів соціальної підтримки, що об’єднує всі електронні інформаційні ресурси системи соціального захисту населення на основі спільних підходів, стандартів і технологій соціальної підтримки населення з метою централізації збору, обробки, збереження та обліку електронних даних отримувачів соціальної підтримки, передбаченої законодавством. комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить цілям Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу.

Проєкт Закону №12039 про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо вдосконалення регулювання угод про визнання винуватості у кримінальних провадженнях щодо корупційних кримінальних правопорушень та кримінальних правопорушень, пов’язаних з корупцією. Проєкт має на меті вдосконалити національне законодавство в частині положень, які регулюють укладення угод про визнання винуватості у кримінальних провадженнях щодо корупційних кримінальних правопорушень та кримінальних правопорушень, пов’язаних з корупцією. За висновком Комітету, законопроєкт у редакції до 6.10.2024 року не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання з метою належного врахування ключових рекомендацій Європейської Комісії, наданих для удосконалення інституту укладення угоди про визнання винуватості.

Проєкт Закону №11443 про внесення змін до Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України щодо приведення у відповідність з міжнародними стандартами відповідальності юридичних осіб за вчинення корупційних кримінальних правопорушень. Відповідно до пояснювальної записки проєкт Закону розроблено з метою забезпечення виконання Україною взятих на себе зобов’язань з імплементації Рекомендації Ради Організації економічного співробітництва та розвитку щодо подальшої боротьби з підкупом іноземних посадових осіб у міжнародних ділових операціях та запровадження ефективного механізму притягнення юридичних осіб до відповідальності, який відповідатиме Конвенції ОЕСР про боротьбу з підкупом іноземних посадових осіб у міжнародних ділових операціях. За висновком Комітету, законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №11443-1.

Проєкт Закону №11445 про внесення зміни до Закону України "Про публічні закупівлі" щодо приведення у відповідність з міжнародними стандартами відповідальності юридичних осіб за вчинення корупційних кримінальних правопорушень. За висновком Комітету, законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС.

Проєкт Закону №11120 про внесення зміни до статті 9 Закону України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення" щодо обов’язку надавачів медичних послуг інформувати пацієнтів про програму медичних гарантій. Документ, зокрема, пропонує викласти у новій редакції частину восьму статті 9 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», яка передбачає, що «надавач медичних послуг зобов’язаний поінформувати пацієнта про медичні послуги, медичні вироби та лікарські засоби, які пацієнт може отримати в цього надавача за програмою медичних гарантій, зокрема, шляхом обов’язкового розміщення у місцях надання медичних послуг та на своєму веб-сайті (у разі наявності) інформації про медичні послуги, медичні вироби та лікарські засоби, які пацієнт може отримати в цього надавача за програмою медичних гарантій, відповідно до вимог (правил), встановлених Уповноваженим органом». Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Проєкт Закону №11486 про захист вод від забруднення, спричиненого нітратами із сільськогосподарських джерел.  Документ пропонує визначити правові та організаційні засади захисту підземних і поверхневих вод від забруднення, спричиненого нітратами із сільськогосподарських джерел. Також — основні принципи та вимоги у сфері захисту вод від забруднення, спричиненого нітратами із сільськогосподарських джерел та повноваження центральних органів виконавчої влади, права та обов’язки суб’єктів господарювання, та засади державного контролю у цій сфері. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу, але потребує доопрацювання з урахуванням рекомендацій, що містяться у цьому висновку.

Проєкт Закону №11497 про внесення змін до Цивільного кодексу України та інших законодавчих актів України щодо відповідальності за завдану майнову шкоду майну, яке перешкоджало виконанню обов’язків особовому складу сил цивільного захисту. Законопроєкт пропонує закріпити на законодавчому рівні положення про те, що не відшкодовується шкода, заподіяна майну фізичних та юридичних осіб, яке перешкоджало виконанню обов’язків особовому складу сил цивільного захисту, якщо їхні дії були вимушеними та необхідними для рятування життя людей або запобігання матеріальним збиткам. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не відповідає міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу.

Проєкт Закону №10161 про внесення змін до деяких законодавчих актів у зв’язку з прийняттям Закону України "Про адміністративну процедуру». Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

15 жовтня 2024 10:31
15 жовтня 2024 09:03
14 жовтня 2024 12:45
10 жовтня 2024 18:40
08 жовтня 2024 08:25
07 жовтня 2024 19:33
04 жовтня 2024 17:01
03 жовтня 2024 09:47
02 жовтня 2024 10:33
02 жовтня 2024 09:35