Комітет з питань інтеграції України до ЄС опрацьовує законопроєкт №5798
щодо посилення ролі суспільства у заходах контролю за безпекою
дорожнього руху та дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування
транспортних засобів. Цей проєкт пропонує надати право свідкам порушень
правил дорожнього руху знімати їх на свої мобільні пристрої і надсилати
у поліцію. Відтак, заявити про порушення правил дорожнього руху зможуть
усі, хто зняв його на свій мобільний.
Водночас, обов’язковою вимогою для фото та відеозйомки, що згодом може бути використана, як доказ порушення, є використання спеціального мобільного застосунку. Програма забезпечуватиме ідентифікацію користувача через «Дію». Вона дасть змогу визначити час, дату та географічні координати здійснення фіксації. Відео порушення програма надсилатиме у спеціальному зашифрованому форматі.
У разі притягнення винної особи до відповідальності та сплати нею накладеного штрафу, той, хто сповістив про порушення і надіслав фото/відео докази, зможе отримати винагороду в розмірі 10% від накладеного штрафу. Водночас, щоб відвернути можливі фальсифікації доказів з метою отримання фінансової вигоди, автори законопроєкту пропонують внести зміни до Кримінального кодексу України, зокрема криміналізувати підроблення доказів у справах про адміністративні правопорушення, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), а також незаконний тиск на свідків у справах про адміністративне правопорушення взагалі. Сповіщувачам, які надали інформацію про адміністративне правопорушення, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), законопроєкт №5798 пропонує надати право на отримання безоплатної правової допомоги.
Також №5798 пропонує передбачити, що держава оплачує витрати пов’язані із проведенням експертизи щодо достовірності наданих поліції фото чи відео доказів. Вартість експертизи, дослідження звуко- та відеозапису: простої складності - 1407 грн., середньої складності – 4688 грн., складні – 9870 грн. Особа, яка вважає що відеоматеріали є «сфабрикованими», зможе оскаржити постанову та заявити відповідну експертизу, не несучи фінансовий тягар для цього. Натомість держава в будь-якому випадку стягне кошти на її проведення – або з недобросовісного сповіщувача який надав такі підроблені докази, або з самого скаржника якщо він оскаржував постанову безпідставно і відеоматеріали є цілісними.
Чи відповідають запропоновані положення законопроєкту №5798 праву ЄС та міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції Комітет вкаже у своєму висновку.
Водночас, обов’язковою вимогою для фото та відеозйомки, що згодом може бути використана, як доказ порушення, є використання спеціального мобільного застосунку. Програма забезпечуватиме ідентифікацію користувача через «Дію». Вона дасть змогу визначити час, дату та географічні координати здійснення фіксації. Відео порушення програма надсилатиме у спеціальному зашифрованому форматі.
У разі притягнення винної особи до відповідальності та сплати нею накладеного штрафу, той, хто сповістив про порушення і надіслав фото/відео докази, зможе отримати винагороду в розмірі 10% від накладеного штрафу. Водночас, щоб відвернути можливі фальсифікації доказів з метою отримання фінансової вигоди, автори законопроєкту пропонують внести зміни до Кримінального кодексу України, зокрема криміналізувати підроблення доказів у справах про адміністративні правопорушення, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), а також незаконний тиск на свідків у справах про адміністративне правопорушення взагалі. Сповіщувачам, які надали інформацію про адміністративне правопорушення, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), законопроєкт №5798 пропонує надати право на отримання безоплатної правової допомоги.
Також №5798 пропонує передбачити, що держава оплачує витрати пов’язані із проведенням експертизи щодо достовірності наданих поліції фото чи відео доказів. Вартість експертизи, дослідження звуко- та відеозапису: простої складності - 1407 грн., середньої складності – 4688 грн., складні – 9870 грн. Особа, яка вважає що відеоматеріали є «сфабрикованими», зможе оскаржити постанову та заявити відповідну експертизу, не несучи фінансовий тягар для цього. Натомість держава в будь-якому випадку стягне кошти на її проведення – або з недобросовісного сповіщувача який надав такі підроблені докази, або з самого скаржника якщо він оскаржував постанову безпідставно і відеоматеріали є цілісними.
Чи відповідають запропоновані положення законопроєкту №5798 праву ЄС та міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції Комітет вкаже у своєму висновку.
Ще за розділом
“Новини”
23 грудня 2024 16:53
19 грудня 2024 09:24
18 грудня 2024 09:14
17 грудня 2024 09:00
16 грудня 2024 11:45
16 грудня 2024 09:14
16 грудня 2024 09:08
13 грудня 2024 11:47
12 грудня 2024 17:10
09 грудня 2024 08:59