Необхідність інтеграції транспортних
систем України з мережею TEN-T коридорів ЄС та приведення міжнародних
пунктів пропуску на кордонах з країнами Євросоюзу у відповідність до
цих доконечностей та потреб розвитку межуючих регіонів позначені
серед основних завдань у
Постанові ВРУ
від 21.09.2016 №1537 та
Рішенні
Комітету ВРУ з питань транспорту від 04.04.2018,
Указі Президента
України щодо запровадження безвізового режиму і
Постанові
КМУ про утворення Координаційної ради з питань логістики.
У рамках підготовки робочої зустрічі з широкого міжнародного
обговорення цих проблем в контексті реалізації Національної
транспортної стратегії до 2030 року, яку Мінінфраструктури України
скликає у Львові в березні ц.р., 08.02.2019 була проведена підготовча
нарада в ДФС України за участі представників Мінінфраструктури,
Мінфіну, Укрзалізниці, Укравтодору та прикордонних областей. Головними
пунктами порядку денного були наявний рівень завантаженості
існуючих пунктів пропуску на кордонах з Польщею, Словаччиною, Угорщиною
і Румунією, у міжнародних портах і аеропортах України та перспективи
розбудови існуючих і створення нових об’єктів прикордонної
інфраструктури, покращення умов під’їзду до них, перспективи залучення
і кращого використання для цих цілей бюджетних коштів та грантів і
кредитів від міжнародних структур і сусідніх країн, вдосконалення
процедур перетину кордону (зокрема, спільного контролю), митного
оформлення, організації електронного обміну інформацією. Для подальшого
опрацювання цих та інших пов’язаних питань створено робочу групу для
підготовки заходів у Львові та подальшого функціонування під егідою
Координаційної ради з питань логістики під головуванням
віце-прем’єр–міністра.
У презентаціях, представлених Волинською і Чернівецькою (
додається) областями,
продемонстровані перспективи розвитку транспортних сполучень через
межуючі регіони України, як з сусідніми країнами ЄС, так і з Білорусією
та Молдовою, в контексті подальшої співпраці за рішенням Єврокомісії
від 09.11.2018 про продовження транспортної мережі (TEN-T)
ЄC до країн Східного партнерства з виділенням для цього понад 13
млрд. євро. Оптимальний і вчасний розвиток сучасних мультимодальних
перевезень (зокрема, контрейлерних) і відповідна розбудова
інфраструктури кордонів мають позитивно вплинути не тільки на
макрорегіональні процеси європейської та євроатлантичної інтеграції,
але й на сталий розвиток і транскордонне співробітництво у
депресивних регіонів України і межуючих країн, особливо для
територіальних громад, у т.ч. - для більш ефективного
використання їх трудових і земельних ресурсів, інвестиційного
потенціалу та застосування можливостей державно-приватного
партнерства..