Розвиток транскордонних і внутрішніх
контрейлерних перевезень як важливий чинник інтеграції транспортних
систем України у транс’європейську транспортну мережу ЄС (TEN-T),
одночасно з розбудовою залізниць, зменшенням завантаженості
доріг, покращенням стану довкілля та сприянням розвитку територіальних
громад, були предметом обговорень І засідання українсько-румунської
Робочої групи з питань транспорту та інфраструктури, а також слухань
Національної транспортної стратегії України до 2030 року та проекту
Плану її реалізації на виконання завдань, визначених
постановою ВРУ
від 21.09.2016 № 1537 за пріоритетами Угоди про асоціацію між
Україною і ЄС та Карпатської конвенції,
Означені євроінтеграційні чинники розглядались на заходах у Чернівцях
17-18 травня 2018 р. під співголовуванням заступника Міністра
інфраструктури Україні В.Довганя та Держсекретаря Міністерства
транспорту Румунії М.Грігоре відповідно до пріоритетів і рекомендацій
Стратегії ЄС для Дунайського регіону та
рішення
Комітету Верховної Ради України з питань транспорту від 04.04.2018 за результатами
виїзного зсідання 4-х парламентських Комітетів, що відбулось у
Івано-Франківську 30.03.2018,.
Серед основних питань, розглянутих учасниками заходів, був розвиток
транскордонних контрейлерних перевезень (транспортування вантажівок
залізничними платформами) з метою запобігання перевантаженню і
руйнуванню автомагістралей, забрудненням довкілля, перевитратам
пального, для зменшення аварійності на дорогах тощо. На виконання цих
завдань у ЄС (і. зокрема, Румунією) упродовж останнього десятиліття
здійснюється широке коло заходів по сучасній реконструкції
залізниць та поверненню до них вантажопасажирських потоків.
Контрейлерні та контейнерні перевезення є найбільш швидким і дешевим
засобом відновлення вантажопасажирських потоків по найбільш щільній в
Україні мережі залізниць Карпатського регіону, що сприятиме розвиткові
громад, підприємницької діяльності в ряді ключових секторів, зокрема у
туристично-рекреаційній сфері, та оптимальному інтегруванню українських
залізниць з колією 1520 мм до системи транс’європейських транспортних
коридорів (TEN-T) з колією 1435 мм.
За результатами дискусій на заходах у Чернівцях та опрацювання їх
результатів, на основі направленої до Кабінету Міністрів України
інформації, органам центральної влади надані необхідні доручення та
румунській стороні направлено відповідні пропозиції, обґрунтування і
вміст яких відображено у презентації (
додається).