Головна > Текстові публікації > Новини

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

15-те засідання Парламентського комітету асоціації Україна-ЄС

19 Фото

Виїздне засідання Комітету 5-6 травня 2023 року

41 Фото

Робочі зустрічі в Італії складі міжпарламентської мережі United for Ukraine

4 Фото

08 грудня 2021, 17:20

Комітет підтримав законопроєкт про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України для участі у навчаннях

Комітет з питань інтеграції України до ЄС на своєму засіданні 8 грудня розглянув проєкт Закону №6359. Він пропонує схвалити рішення Президента України про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України у 2022 році для участі у багатонаціональних навчаннях. Комітет вирішив підтримати законопроєкт та рекомендувати Головному комітету внести його на розгляд Верховної Ради України для ухвалення за основу та в цілому.

Також члени Комітету розглянули та ухвалили висновки щодо таких законопроєктів:


Проєкт Закону №0136 про ратифікацію Угоди (у формі обміну нотами) між Україною та Королівством Нідерланди про продовження до 1 серпня 2023 року строку дії Угоди між Україною та Королівством Нідерланди про Міжнародну місію захисту розслідування від 28 липня 2014 року. Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України ухвалити проєкт закону за основу та в цілому.

Проєкт Закону №0138 про ратифікацію Угоди між Україною та Європейським Союзом про участь України у програмі «Креативна Європа» (2021 - 2027). Угоду було підписано у рамках саміту Україна—ЄС, який відбувся у Києві в жовтні цього року. Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України ухвалити проєкт закону №0138 за основу та в цілому.

Проєкт Закону №6086 про внесення змін до Митного кодексу України щодо електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг. Проєкт визначає правові та організаційні засади надання електронних довірчих послуг, у тому числі транскордонних, права та обов’язки суб’єктів відносин у сфері електронних довірчих послуг, порядок здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг, а також правові та організаційні засади здійснення електронної ідентифікації. Положення законопроєкту не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Проєкт Закону №6217 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження зниженого розміру ставки податку на додану вартість на енергоносії та пов’язані з ними послуги. Проєкт пропонує встановити ставку податку в розмірі 5 % на операції з: постачання, зберігання, транспортування та розподілу  природного газу; виробництва, розподілу та постачання електричної енергії, виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, надання послуг з опалення; централізованого питного водопостачання та централізованого водовідведення. За своєю метою законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції. Водночас, з метою приведення у відповідність до Директиви 2006/112/ЄС, потребує оцінки щодо можливого ризику викривлення конкуренції та висновку Антимонопольного комітету України щодо впливу на конкурентне середовище.

Проєкт Закону №5876 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання україномовних аудіо книг. Законопроєкт пропонує внести зміни до Податкового кодексу України, доповнивши перелік операцій, звільнених від оподаткування ПДВ,  операціями з постачання, підготовлення (літературне, наукове і технічне редагування, коригування тощо), виготовлення, розповсюдження аудіокниг, озвучених українською мовою, крім видань еротичного характеру. Положення проєкту не суперечать acquis ЄС, водночас потребують висновку Антимонопольного комітету України щодо впливу на конкурентне середовище.

Проєкт Закону №6068 щодо встановлення сприятливих умов для товаровиробників при реалізації харчових продуктів. Документ пропонує розширити та доповнити повноваження Центрального органу виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів. Також пропонується визначити граничні терміни відстрочки оплати за отримані від постачальника товари. За висновком Комітету, законопроєкт суперечить цілям Угоди про асоціацію, фрагментарно і вибірково враховує положення права ЄС та потребує суттєвого доопрацювання. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо одного з альтернативних проєктів №6068-3.
Альтернативні законопроєкти 6068-1 та №6068-2, за висновком Комітету, фрагментарно враховують положення права ЄС та потребують суттєвого доопрацювання.

Проєкт Закону №6155 про основні засади торговельної діяльності харчовими продуктами. Проєкт пропонує законодавчо врегулювати торгівлю харчовими продуктами, оскільки наразі на законодавчому рівні відсутня комплексна регламентація взаємовідносин між виробниками і торговельними мережами, яка би враховувала державну політику у процесі реалізації харчових продуктів. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт суперечить цілям Угоди про асоціацію, фрагментарно і вибірково враховує положення права ЄС та потребує суттєвого доопрацювання.

Проєкт Закону №4503-д щодо імплементації положень законодавства Європейського Союзу про доброчесність, прозорість та запобігання спотворенню конкуренції на оптових ринках. Документ пропонує встановити відповідальність для учасників оптових енергетичних ринків за маніпулювання, а також за торгівлю на основі інсайдерської інформації. Законопроєкт відповідає цілям Угоди про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою більш повного врахування положень адаптованої редакції Регламенту 1227/2011 Європарламенту та Ради про доброчесність і прозорість на оптовому енергетичному ринку від 25 жовтня 2011 року.
Водночас, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію, Україна зобов’язана провести консультації з Єврокомісією щодо оцінки сумісності законопроєкту з правом ЄС.
Тому необхідно відтермінувати розгляд законопроєкту до отримання відповідного висновку Європейської Комісії.

Проєкт Закону №6003 щодо вдосконалення механізмів валідації інформації про кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності юридичних осіб. Документ пропонує запровадити відповідальність юридичних осіб за внесення до Єдиного держреєстру завідомо неправдивих відомостей про кінцевого бенефіціарного власника таких юридичних осіб або про його відсутність. Проєкт закону не суперечить праву Європейського Союзу.
 
Проєкт Закону №5293 про пенітенціарну систему. Проєкт визначає правові основи функціонування пенітенціарної системи, її завдання, повноваження, структуру, правовий статус її персоналу. Загалом законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, проте потребує доопрацювання з метою врахування деяких положень Конвенції МОП №158.


Проєкт Закону №5661 щодо удосконалення окремих положень про судовий розгляд та досудове розслідування. Він пропонує запровадити додаткові гарантії захисту прав та інтересів осіб, які беруть участь в кримінальному судочинстві, удосконалити окремі положення про судовий розгляд та досудове розслідування. За своєю метою не суперечить Угоді про асоціацію.

Проєкт Закону №5408 щодо вдосконалення механізму оцінки впливу на довкілля при веденні лісового господарства. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт суперечить праву ЄС та цілям Угоди про асоціацію, зокрема, не відповідає Директиві 2011/92/ЄС та принципу правової визначеності.

Проєкт Закону №5524 про внесення змін до Закону України «Про відходи» з окремих питань, пов'язаних з діяльністю виробників відходів. Законопроєкт суперечить праву ЄС не відповідає принципу правової визначеності та не враховує положення Директиви 2008/98/ЄС.

Проєкт Закону №5151 щодо врегулювання окремих питань, пов'язаних із запровадженням громадських послуг з перевезення пасажирів. Документ пропонує зарахувати до неприбуткових організацій підприємства, що забезпечують надання громадських послуг з перевезення пасажирів, а також після реформування системи перевезень автомобільним та міським електричним транспортом відповідно до стандартів ЄС зберегти існуючий механізм ціноутворення на маршрутах міського автотранспорту. Законопроєкт не відповідає Директиві 2006/112/ЄС та зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію.