Станом на грудень 2020 року комітет так і не
ухвалив рішення. Автори проєкту постанови переконані, що Верховна Рада
Україна має донести до німецьких парламентарів, що з точки зору
міжнародного права та практики держав Голодомор має бути кваліфіковано
як геноцид, в тому числі, апелюючи до попереднього досвіду Німеччини в
подібних ситуаціях. Окрім того, вважають ініціатори постанови, Верховна
Рада має висловити офіційну та спільну позицію українського Парламенту,
яку зможуть почути та розглянути німецькі парламентарі під час
ухвалення ними рішення щодо визнання Голодомору 1932-1933 років
геноцидом українського народу. Комітет рекомендував Верховній Раді
України ухвалити за основу та в цілому згаданий проєкт постанови.
Із тиким самим зверненням — ухвалити
за основу та в цілому Комітет звернувся до Парламенту і щодо таких
проєктів:
• Проєкту Закону №
0089
про ратифікацію Угоди між Україною та Фінляндською Республікою про
взаємну охорону інформації з обмеженим доступом.
• Проєкту Закону №
0090.
Він пропонує ратифікувати Протокол про внесення змін до Конвенції між
Україною і Королівством Нідерланди щодо уникнення подвійного
оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на
доходи і майно.
• Проєкт Закону №
0091
про приєднання України до Міжамериканської конвенції стосовно
зобов'язань про утримання. Конвенція регулює, зокрема, забезпечення
тимчасового утримання в державах-учасницях дітей, залишених без
піклування на їхніх територіях, утримання подружжя або колишнього
подружжя, а також сприяння держав-учасниць у переказі коштів.
• Проєкт Закону №
0092
про ратифікацію Конвенції щодо угоди про вибір суду. Конвенція має на
меті забезпечення визнання та виконання в іноземних державах судових
рішень у цивільних і господарських справах, винесених судами,
визначеними в угоді.
Не суперечить праву ЄС, за висновком Комітету, законопроєкт №
5108
щодо державної статистичної діяльності. Проєкт пропонує встановити
періодичність проведення Всеукраїнського перепису населення не рідше
одного разу на десять років. Отримувати дані для Перепису пропонується
сучасними методами, зокрема, через Інтернет, а також використання
національних електронних інформаційних систем.
Такими, що не суперечать праву
Європейського Союзу, на засіданні визнали ще такі проєкти законів:
• Проєкт Закону №
5021
щодо вдосконалення засад створення та функціонування індустріальних
парків, який, зокрема, пропонує безоплатне приєднання індустріальних
парків до електричних мереж. За висновком Комітету, відповідно до
пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію, Україна має провести
консультації з Європейською Комісією щодо сумісності законопроєкту з
відповідними положеннями права ЄС.
• Проєкт Закону №
4349
щодо порядку ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової
звітності у фондах державного соціального страхування та Фонді
соціального захисту осіб з інвалідністю. Документ, за метою, не
суперечить Угоді про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою
приведення у відповідність до положень Директиви 2013/34 та потребує
додаткової оцінки економічної доцільності запровадження МСФЗ у фондах
державного соціального страхування та Фонді соціального захисту осіб з
інвалідністю.
• Законопроєкт №
5043
про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей
оподаткування деяких доходів. Проєкт пропонує зміни оподаткування
доходів від організації азартних ігор в залах гральних автоматів, а
саме — встановлює ставку 18 відсотків від доходу, зменшеного на суму
виплачених виплат гравцю та діяльності із випуску та проведення лотерей
— 30 відсотків від доходу. Комітет ухвалив висновок, що положення
проєкту не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері
європейської інтеграції. Такі самі висновки і щодо альтернативного
проєкту — №
5043-1.
• Проєкт Закону №
4576
про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих
питань у сфері метрології, надання житлово-комунальних послуг і захисту
прав споживачів. Документ пропонує нараховувати споживачам
житлово-комунальних послуг вартість постачання природного газу, води,
електричної, теплової енергії за фактично спожиті послуги та
скасувати нарахування пені за несвоєчасну оплату комірного.
Таким, що не містить положень, які стосуються міжнародно-правових
зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, члени комітету
визнали проєкт Закону №
4597
щодо узгодження вітчизняного законодавства із законодавством країн
членів Європейського Союзу у питанні перенесення робочих днів. Документ
пропонує заборонити перенесення вихідних і робочих днів через
календарні свята.