Головна > Текстові публікації > Новини

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

15-те засідання Парламентського комітету асоціації Україна-ЄС

19 Фото

Виїздне засідання Комітету 5-6 травня 2023 року

41 Фото

Робочі зустрічі в Італії складі міжпарламентської мережі United for Ukraine

4 Фото

17 березня 2021, 17:38

Комітет звернувся до ВР — ухвалити постанову, яка закликає німецький Бундестаг визнати Голодомор 1932-1933 років геноцидом українського народу

На засіданні 17 березня Комітет з питань інтеграції України до ЄС розглянув проєкт Постанови №5032. Цей документ пропонує схвалити Звернення Верховної Ради України до Бундестагу Німеччини щодо визнання Голодомору 1932-1933 років геноцидом українського народу, який забрав життя близько 4 мільйонів українців. Петиція до Бундестагу з проханням визнати Голодомор 1932-1933 років геноцидом набрала необхідну кількість підписів ще у травні 2019 року. У жовтні 2019 року ця петиція обговорювалася на петиційному комітеті Бундестагу, який має повноваження ухвалювати рішення щодо винесення петицій на голосування.

Станом на грудень 2020 року комітет так і не ухвалив рішення. Автори проєкту постанови переконані, що Верховна Рада Україна має донести до німецьких парламентарів, що з точки зору міжнародного права та практики держав Голодомор має бути кваліфіковано як геноцид, в тому числі, апелюючи до попереднього досвіду Німеччини в подібних ситуаціях. Окрім того, вважають ініціатори постанови, Верховна Рада має висловити офіційну та спільну позицію українського Парламенту, яку зможуть почути та розглянути німецькі парламентарі під час ухвалення ними рішення щодо визнання Голодомору 1932-1933 років геноцидом українського народу. Комітет рекомендував Верховній Раді України ухвалити за основу та в цілому згаданий проєкт постанови.

Із тиким самим зверненням — ухвалити за основу та в цілому Комітет звернувся до Парламенту і щодо таких проєктів:
•   Проєкту Закону №0089 про ратифікацію Угоди між Україною та Фінляндською Республікою про взаємну охорону інформації з обмеженим доступом.
•  Проєкту Закону №0090. Він пропонує ратифікувати Протокол про внесення змін до Конвенції між Україною і Королівством Нідерланди щодо уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і майно.
•  Проєкт Закону №0091 про приєднання України до Міжамериканської конвенції стосовно зобов'язань про утримання. Конвенція регулює, зокрема, забезпечення тимчасового утримання в державах-учасницях дітей, залишених без піклування на їхніх територіях, утримання подружжя або колишнього подружжя, а також сприяння держав-учасниць у переказі коштів.
•   Проєкт Закону №0092 про ратифікацію Конвенції щодо угоди про вибір суду. Конвенція має на меті забезпечення визнання та виконання в іноземних державах судових рішень у цивільних і господарських справах, винесених судами, визначеними в угоді.
Не суперечить праву ЄС, за висновком Комітету, законопроєкт №5108 щодо державної статистичної діяльності. Проєкт пропонує встановити періодичність проведення Всеукраїнського перепису населення не рідше одного разу на десять років. Отримувати дані для Перепису пропонується сучасними методами, зокрема, через Інтернет, а також використання національних електронних  інформаційних систем. 

Такими, що не суперечать праву Європейського Союзу, на засіданні визнали ще такі проєкти законів:
•  Проєкт Закону №5021 щодо вдосконалення засад створення та функціонування індустріальних парків, який, зокрема, пропонує безоплатне приєднання індустріальних парків до електричних мереж. За висновком Комітету, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію, Україна має провести консультації з Європейською Комісією щодо сумісності законопроєкту з відповідними положеннями права ЄС.
•   Проєкт Закону №4349 щодо порядку ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності у фондах державного соціального страхування та Фонді соціального захисту осіб з інвалідністю. Документ, за метою, не суперечить Угоді про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до положень Директиви 2013/34 та потребує додаткової оцінки економічної доцільності запровадження МСФЗ у фондах державного соціального страхування та Фонді соціального захисту осіб з інвалідністю.
•    Законопроєкт №5043 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування деяких доходів. Проєкт пропонує зміни оподаткування доходів від організації азартних ігор в залах гральних автоматів, а саме — встановлює ставку 18 відсотків від доходу, зменшеного на суму виплачених виплат гравцю та діяльності із випуску та проведення лотерей — 30 відсотків від доходу. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції. Такі самі висновки і щодо альтернативного проєкту — №5043-1.
•    Проєкт Закону №4576 про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері метрології, надання житлово-комунальних послуг і захисту прав споживачів. Документ пропонує нараховувати споживачам житлово-комунальних послуг вартість постачання природного газу, води, електричної,  теплової енергії за фактично спожиті послуги та скасувати нарахування пені за несвоєчасну оплату комірного.
Таким, що не містить положень, які стосуються міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, члени комітету визнали проєкт Закону №4597 щодо узгодження вітчизняного законодавства із законодавством країн членів Європейського Союзу у питанні перенесення робочих днів. Документ пропонує заборонити перенесення вихідних і робочих днів через календарні свята.