Головна > Текстові публікації > Новини

Угода про асоціацію

10 грудня 13:30
Україна пропустила майже всі терміни щодо імплементації законодавчих змін у сфері санітарних і фітосанітарних заходів Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 9 грудня розглянув питання виконання Україною Угоди про асоціацію у сфері санітарних і фіто-санітарних заходів... докладніше...
01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Восьме засідання Парламентського комітету асоціації

16 Фото

Участь Постійної делегації ВР України у 138 асамблеї Міжпарламентського союзу

26 Фото

Комітетські слухання на тему: «Державна стратегія позиціонування України в світі»

26 Фото

20 січня 2021, 13:52

Скасувати в Україні сезонне переведення годинників

Комітет з питань інтеграції України до ЄС сьогодні на засіданні розглянув два законопроєкти, які пропонують скасувати в Україні переведення стрілок годинників — проєкт №4201 та альтернативний до нього №4201-1. Перший проєкт пропонує запровадити в Україні Київський час і, починаючи з цього року, не переводити стрілки годинників. Автори ж альтернативного проєкту запевняють, що цей час є калькою встановлено в Росії, і пропонують застосовувати в Україні "український час". Щодо обох законопроєктів Комітет ухвалив висновок, що вони не суперечать праву ЄС та цілям Угоди про асоціацію, але потребують доопрацювання, зокрема, щодо усунення правової невизначеності

Окрім згаданих, Комітет також розглянув на засіданні законопроєкти, які пропонують регулювати ринок газу, деревини, автомобільних перевезень та навіть оподаткування самогоноваріння.
 
Такими, що не суперечать праву ЄС члени Комітету визнали проєкти законів:
• Проєкт Закону №4539. Він пропонує наданти пільги при сплаті консульського збору певним категоріям громадян України. Зокрема, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, особам з інвалідністю І, ІІ груп та дітям з інвалідністю. Документ, за висновком Комітету, за своєю метою відповідає цілям Конвенції ООН «Про права осіб з інвалідністю» та Стандартним правилам забезпечення рівних можливостей для осіб з інвалідністю.  
• Проєкт Закону №4376 про внесення зміни до статті 7 Закону України «Про автомобільний транспорт». Проєкт пропонує організацію пасажирських перевезень внутрішньообласними маршрутами, які будуть виходити за межі територіальної громади, покласти на обласні держадміністрації. Якщо ж автобусні маршрути загального користування пролягають між населеними пунктами в межах однієї територіальної громади (міські та/або приміські) – перевезення організовуватиме виконавчий орган місцевої ради територіальної громади. Проєкт, за висновком Комітету, за своєю метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері євроінтеграції. Альтенарнативний до нього проєкт №4376-1 отримав такий самий висновок Комітету.
• Законопроєкт №4259 про внесення змін до статті 16 Закону України «Про охорону атмосферного повітря». Проєкт регулює відносини у сфері поводження з контрольованими речовинами та товарами, що їх містять, і використання яких впливає на озоновий шар та зміну клімату. Комітет ухвалив висновок, що за своєю метою законопроєкт не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу.
•   Проєкт Закону №4197 про ринок деревини. За словами авторів проєкту, він спрямований на створення нормативної бази функціонування ринку деревини через поєднання вільної конкуренції і державного регулювання. Законопроєкт «Про ринок деревини» не суперечить праву ЄС, але потребує суттєвого доопрацювання з метою наближення до права Євросоюзу. Такий самий висновок отримав і альтернативний проєкт Закону №4197-1, який також пропонує комплексне врегулювання відносин, пов'язаних з купівлею-продажем деревини, а також визначення правових, економічних та організаційних засад функціонування ринку деревини.
•   Законопроєкт №4437 про внесення змін до Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України». Він передбачає зміну поцедури призначення та звільнення директора НАБУ. Комітет ухвалив висновок, що документ за метою не суперечить цілям Угоди про асоціацію, проте потребує доопрацювання задля повного врахування Рішення Конституційного Суду України № 11-р/2020. Такий самий висновок члени Комітету ухвалили і щодо двох альтернативних проєктів 4437-2 та №4437-3 про внесення змін до Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України».
Такими, що не відповідають праву ЄС, члени Комітету визнали проєкти законів:
•   Проєкт Закону №4127 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо врегулювання деяких аспектів оподаткування самогоноваріння. Документ пропонує надати пільги при оподаткуванні  фізичним особам-підприємцям, зайнятими самогоноварінням, за умови, якщо вони ще й виробляють молочну сировину. За висновком Комітету, положення проєкту не відповідають  міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
•  Проєкт Закону №4400 про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо розвитку конкуренції на ринку природного газу та особливостей проведення біржових аукціонів з продажу природного газу. Законопроєкт, зокрема, визначає особливості встановлення на біржових аукціонах стартової ціни природного газу, максимальної ціни, обмежень та окремих особливостей порядку проведення таких біржових аукціонів. Проєкт, за висновком Комітету, суперечить праву ЄС та потребує доопрацювання. До того ж, як і всі законопроєкти у сфері енергетики, потребує висновку Європейської Комісії щодо сумісності із правом ЄС.
•   Законопроєкт №4437-1 про внесення змін до Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» (щодо приведення положень у відповідність до рішення Конституційного Суду України) за метою не суперечить цілям Угоди про асоціацію, проте не відповідає праву ЄС в частині статті 15 Регламенту № 883/2013 та потребує доопрацювання з метою повного врахування Рішення Конституційного Суду України № 11-р/2020.