Головна > Текстові публікації > Новини

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Восьме засідання Парламентського комітету асоціації

16 Фото

Участь Постійної делегації ВР України у 138 асамблеї Міжпарламентського союзу

26 Фото

Комітетські слухання на тему: «Державна стратегія позиціонування України в світі»

26 Фото

18 серпня 2020, 10:07

Скасувати пенсійний збір на електромобілі та стимулювати їх виробництво в Україні

У нас #НаОпрацюванніКомітету два законопроєкти, №3476 та №3477, які пропонують не лише додаткові пільги на ввезення електротранспорту в Україну, а й створити спеціальні умови, щоб стимулювати виробництво електромобілів, зарядних пристроїв та комплектуючих до них в Україні.

 

За оцінками агентства Bloomberg, до 2040 року частка електромобілів у світі складе 57% від загального числа світових продажів легкових авто, а частка електроавтобусів перевищить 80%. Відповідно до Національної транспортної стратегії України, вже у 2030 році частку електромобілів у нас заплановано збільшити до 75%.

 

Які умови ввезення електромобілів в Україну діють сьогодні?

 

  • З 1 січня 2016 року українці не сплачують ввізне мито. 
  • З початку 2018 року до 31 грудня 2022 року звільняється від податку на додану вартість ввезення електромобілів на митну територію України. Автомобіль одночасно оснащений електричним та двигуном внутрішнього згорання (гібридний) під відповідний критерій не підпадає. 
  • Ставка акцизного податку для авто, оснащених виключно електричними двигунами встановлена у розмірі 1 євро за 1 кіловат-годину ємності електричного акумулятора таких транспортних засобів.
  • Разом з тим, українці платять збір до Пенсійного фонду – 4,8% під час реєстрації авто.

 

Завдяки переліченим пільгам в оподаткуванні, кількість ввезених в Україну електромобілів збільшилася з 1706 од. в 2016 році до 7542 в 2019.  Однак, автори проєктів №3476 та №3477 вважають, що самих лише пільг на ввезення електромобілів не достатньо. Вони порахували, що в України є достатньо промислового потенціалу, щоб перетворити її на лоу-кост виробничий майданчик електротранспорту: п‘ять автобусних заводів, один завод вантажних автомобілів, наявні потужності із виробництва близько 300 тисяч легкових автомобілів на трьох заводах.

 

Що пропонують проєкти №3476 та №3477?

 

№3476 пропонує: 

  • дати змогу власникам електромобілів на період до 31 грудня 2030 року повернути частину коштів, витрачених на придбання авто, через податкову знижку;
  • тимчасово до 31 грудня 2025 року звільнити від податку на додану вартість ввезення електромобілів та до 31 грудня 2028 року — товарів для їхнього виробництва; 
  • тимчасово до 31 грудня 2033 року звільнити від податку на прибуток підприємства, що отримують його від електромобілів та комплектуючих до них — електродвигунів, акумуляторів, зарядних пристроїв;
  • тимчасово до 31 грудня 2030 року звільнити від сплати збору до пенсійного фонду осіб, які купують легкові електромобілі.

 

№3477 пропонує: тимчасово до 1 січня 2029 року звільнити від сплати ввізного мита комплектуючі вироби, обладнання, що ввозяться на митну територію України для виробництва електромобілів.

 

Автори проєктів переконані, що запропоновані зміни допоможуть збільшити частку екологічного транспорту на автомобільному ринку України до 30-35% в 2030 році та сприятимуть зниженню енергетичної залежності і рівня забруднення повітря. Свій висновок щодо того, чи не суперечать запропоновані проєктами зміни праву ЄС та зобов'язанням України за Угодою про асоціацію з Європейським Союзом, Комітет оприлюднить на одному з найближчих засідань.