Головна > Текстові публікації > Новини

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Зустріч членів Комітету та представники інших комітетів Верховної Ради з пані Послом ЄС в...

6 Фото

Комітет з питань інтеграції України до ЄС провів дискусію «Гендерна рівність в інтеграції до ЄС»

18 Фото

15-те засідання Парламентського комітету асоціації Україна-ЄС

19 Фото

03 липня 2020, 09:37

Змінити Митний кодекс, а також захистити дітей від сексуальної експлуатації та насильства

Комітет розглянув законопроєкти, які пропонують важливі зміни до чинного законодавтва України, щоб привести його у відповідність до права ЄС.

Такими, що не суперечать праву Європейського Союзу та/або зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію, Комітет визнав такі законопроєкти:

Проєкт Закону №3594 щодо захисту прав осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які мають інвалідність. За чинним законодавством, діти у будинках сімейного типу можуть перебувати тільки до 18 років і до 23 років, якщо вони навчаються у закладах професійної освіти. Проєкт пропонує дітям з інвалідністю надати право перебувати в будинках сімейного типу до 23 років, незалежно від того, навчаються вони чи ні. Висновок Комітету щодо цього документа — проєкт Закону відповідає міжнародно-правовим зобов’язанням України, зокрема, основним принципам Декларації прав дитини і Конвенції ООН про права дитини.

Проєкт Закону №3501  про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства стосовно ведення господарської діяльності. Серед основних ініціатив цього документа — пропозиція чітко класифікувати суб’єктів господарювання на мікропідприємництва, малі, середні та великі підприємництва. Також проєкт пропонує зобов’язувати акціонерів відкривати інформацію про кінцевого власника підприємства. За висновком Комітету, проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Проєкт Закону №3497  про внесення змін до Господарського кодексу України щодо усунення правових колізій у вимогах до статуту товариств з обмеженою та додатковою відповідальністю. Документ пропонує реформувати Господарський кодекс. Зокрема, скоротити в ньому перелік відомостей, що мають зазначатись у статутах ТОВ і ТДВ. Комітет ухвалив висновок, що документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує приведення у відповідність до Директиви 2017/1132 в частині уточнення переліку відомостей, що повинні зазначатися в статуті товариства.

Проєкт Закону №3287 про внесення змін до Митного кодексу України у зв'язку з ухваленням Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень». Члени Комітету дійшли висновку, що положення законопроєкту не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері європейської інтеграції.  

Альтернативний до попереднього — проєкт Закону №3287-1 про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо усунення термінологічних неузгодженостей Комітет також визнав таким, що не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням у  сфері європейської інтеграції.

Проєкт Закону №3357 про внесення змін до Закону України про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні. Документ пропонує надати Офісу фінансового контролю можливість отримувати доступ до баз персональних даних, володільцями і розпорядниками яких є державні органи та органи місцевого самоврядування. Комітет ухвалив висновок, що проєкт відповідає цілям Угоди про асоціацію та не суперечить праву ЄС.

Проєкт Закону №3716 про внесення змін до Повітряного кодексу України щодо удосконалення законодавчого врегулювання у сфері безпілотних повітряних суден цивільної авіації. Проєкт пропонує для тих, хто експлуатує «безпілотники», встановити норми, які зменшать регуляторне навантаження, а заразом і забезпечать належний рівень безпеки авіації. За висновком Комітету, проєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України, водночас, не в повній мірі враховує положення Регламенту (ЄС) 2019/947 від 24 травня 2019 року щодо правил та процедур експлуатації безпілотних літальних апаратів.

Проєкт Закону №3055 пропонує внести зміни до чинного законодавства для імплементації Лансаротської Конвенції — документа Ради Європи, який захищає дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства. Більше про цей проєкт. За висновком Комітету, він не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, проте потребує доопрацювання, зокрема, у частині розмежування покарання щодо обов’язкового позбавлення права обіймати певні посади або займатися певним видом діяльності разом із покаранням у вигляді позбавлення волі, незалежно від виду діяльності особи.

Такими, що суперечать праву Європейського Союзу та зобов’язанням України за Угодою про асоціацію, Комітет визнав такі законопроєкти:

Проєкт Закону №3021 про внесення змін до Закону України «Про ринок природного газу» щодо врегулювання порядку здійснення розрахунків за спожитий природний газ. Проєкт пропонує запровадити систему банківських розрахунків за газ зі спеціальним режимом використання для зарахування коштів від споживачів. За висновком Комітету, проєкт суперечить праву ЄС, зокрема п.54 преамбули Директиви 2009/73/ЄС про чесну конкуренцію. Окрім того, проєкт потребує висновку Європейської Комісії, оскільки належить до сфери енергетики. 

Проєкт Закону №2681 про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо окремих питань діяльності професійних спілок). Комітет ухвалив висновок, що у запропонованій редакції законопроєкт послаблює рівень охорони праці, звужує обсяг прав та гарантій представників працівників у порівнянні з чинним законодавством, веде до послаблення правового механізму захисту прав та законних інтересів працівників, що не відповідає зобов’язанням України, відповідно до Угоди про асоціацію, Європейській соціальній хартії (переглянутій) та конвенціям МОП №№ 87, 135, 158.