01 березня 14:46 Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13 Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторонипосилання...
У п’ятницю, 23 березня, у Верховній Раді України відбувся Національний
круглий стіл «Правове регулювання психологічної допомоги в Україні:
стратегія європейської та загальносвітової інтеграції», організований
Комітетом Верховної... докладніше...
Внутрішні та зовнішні чинники євроінтеграційного регіонального розвитку України
Необхідність системного
поєднання; регіонального розвитку з реалізацією інших базових завдань європейської та євроатлантичної інтеграції України визначена постановою Верховної Ради України
від 21.09.2016 № 1537та розпорядженням
Кабінету Міністрів України від 20.11.2019 № 1100-р «Про реалізацію
експериментального проекту щодо утворення та забезпечення
функціонування
установи «Агенція регіонального розвитку «Офіс євроінтеграції»
Херсонської
області».
Істотну увагу цьому аспекту було приділено на Всеукраїнській нараді з
актуальних питань формування та реалізації державної регіональної
політики у
Львові 19-20 грудня 2019 р. Дискусію представників центральних і
регіональних
владних структур очолив перший заступник Міністра розвитку громад і
територій
України Дмитро Живицький, який також є Національним координатором
діяльності,
пов’язаної з участю України в Стратегії ЄС для Дунайського регіону
(EUSDR). Стан розробки
державної та обласних стратегій регіонального розвитку на період до
2027 року,
планів їх втілення у 2021-2023 рр. та стратегічної екологічної оцінки
(СЕО) цих
документів державного планування обговорювався разом з новими
можливостями міжнародної
підтримки проектів у цій сфері, зокрема, Дунайською транснаціональною
програмою
ЄС згідно з постановою
Кабінету Міністрів України від 20.11.2019 №1038.
Напрацювання у
сфері європейської та євроатлантичної інтеграції необхідно активніше
використовувати
як при становленні об’єднаних територіальних громад, так і для
наступного формування
субрегіональних округів, у яких ОТГ разом з державними і регіональними
структурами будуть спільно розв’язувати галузево-територіальні
проблеми, використовуючи
можливості державно-приватного партнерства. Завдання щодо
такого застосування євроінтеграційних механізмів сформульовані у 27
главі Vрозділу
Угоди про асоціацію України з ЄС
«Сторони (тобто Україна та ЄС і його члени) - сприяютьвзаєморозуміннютаспівробітництвуусфері регіональноїполітикищодометодівформуваннятареалізаціїрегіональнихполітик, зокрема багаторівневого управління та партнерства, з
особливим
наголосом на розвитку відсталих територій та на територіальному
співробітництві,
створюючи канали зв’язкутаактивізуючиобмінінформацієюміжнаціональними,регіональнимита місцевимиорганамивлади,соціально - економічнимиутвореннямитапредставниками громадянського
суспільства; - підтримують та
посилюють залучення місцевих та регіональних органів влади до створення
сприятливої законодавчої бази, підтримки та
нарощування потенціалу розвитку,
а також забезпечення
зміцнення транскордонних та регіональних економічних зв’язків та
ділового партнерства; - зміцнюютьтазаохочуютьрозвитоктакихскладовихяк транспорт,
енергетика, комунікаційні мережі, культура, освіта, туризм, охорона
здоров’я та
інших сфер, охоплених цією Угодою, які містять елементи транскордонного
та
регіонального співробітництв, у т.ч. щодомодернізації,забезпечення
обладнаннямтакоординаціїроботислужбнаданнядопомогизаумовнадзвичайних ситуацій». У такому контексті,
важливим чинником подальшого втілення означених завдань єоприлюднений оновленою Єврокомісією 11.12.2019
глобальний підхід ЄС EuropeanGreenDeal
–Європейська Зелена Угода. Для України
такий поступ також відповідає меті 1.5.2 Національної
програми під егідою Комісії Україна-НАТО.
Амбітні наміри ЄС
передбачають розробку до березня 2020 року необхідної
нормативно-правової та
матеріальної основи на подальший розвиток Стратегії Зеленого зростання,
започаткованої Організацією економічного співробітництва і розвитку ООН
(ОЕСР),
а також реалізації Паризької угоди 2015 року.
Для втілення зазначеногоглобального
підходу Економічний Форум у Давосі в 2013 році визнав за необхідне
інвестувати
у Зелену інфраструктуру понад $4 трильйони. Означене рішення ЄС має
на меті перетворити Європу до
2050 року в перший у світі кліматично-нейтральнийконтинент,
що не може не стосуватись України,
на території якої знаходиться географічний центр цього континенту.
Виходячи з існуючого
стану речей, на нараді у Львові запропоновано завчасно врахувати цю
тенденцію при
формуванні нових територіально-адміністративних округів та їх завдань,
зокрема,
керуючись сучасними принципами басейнового управління.
Системним засобом
залучення регіонів і громад України до
участі у втіленні Зеленої угоди ЄС має стати вищезазначений інструмент
стратегічної екологічної оцінки (СЕО), що наразі вперше застосовується
для
обґрунтування стратегій регіонального розвитку держави і областей
України за
вимогами нового Закону України, відповідної Директиви ЄС
і
Протоколу
ОЕСР. Звіт
про СЕОта презентаціядемонструють можливості
виявлення і обґрунтування регіонами пріоритетних потреб і завдань для
їх територіальних
складових з урахуванням зовнішнього оточенням, що є необхідною умовоюдля залучення відповідних інвестувань і
формування належних умов стимулювання державно-приватного партнерства.Означений підхід також застосовано при
виробленні українськихдоповненьдо Плану дій Стратегії ЄСдля
Дунайського регіону на плановий період ЄС до 2027 року.