Головна > Текстові публікації > Новини

Угода про асоціацію

01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Ккомітетські слухання на тему: "Стан виконання плану заходів з імплементації Угоди про асоціацію"

17 Фото

2 вересня 2015 року відбулось спільне засідання Комітету з питань європейської інтеграції та...

12 Фото

Комітетські слухання на тему «Посилення ролі єврорегіонів у здійсненні транскордонної співпраці...

9 Фото

17 жовтня 2017, 17:15

Відбувся тренінг «Особливості зобов’язань України в частині створення ЗВТ з ЄС»

Україна намагається досягти кращих домовленостей у переговорах з Європейським союзом з питань відкриття ринків, збільшення квот для нашої продукції. Водночас, шанси досягнення цих домовленостей були би кращими, якби українська сторона могла би продемонструвати більший прогрес у виконанні Угоди про асоціацію. Про це йшлося під час тренінгу «Особливості зобов’язань України в частині створення ЗВТ з ЄС», який відбувся у Комітеті ВР з питань європейської інтеграції 12 жовтня за підтримки Посольства Великої Британії в Україні.

Експерти зазначали, що Угода про асоціацію не передбачає санкцій з боку європейських партнерів до України, але ЄС може провадити протекціоністську політику, використовувати у якості важелів впливу певні бонуси, в тому числі й щодо лібералізації торгівлі. Тому українські переговорники повинні мати серйозні аргументи у відстоюванні наших позицій, і ці аргументи мають ґрунтуватися на цілком конкретних досягненнях у виконанні Угоди. Причому, йдеться не лише про адаптацію вітчизняного законодавства до стандартів на норм ЄС, але й впровадження та застосування їх на практиці – такі конкретні кроки перебувають у фокусі уваги місій Євросоюзу.

Розробники законопроектів нерідко стверджують, що той чи інший документ є євроінтеграційним, але експертний аналіз доводить – це не так. Проблема в тому, що заяви авторів тої чи іншої законодавчої новації носять декларативний характер, не містять посилань на акти права ЄС ні в самому законопроекті, ні в супровідних документах до нього. Визначити, чи відповідає законопроект праву ЄС можна лише тоді, коли проведено ґрунтовний аналіз, з порівнянням норм права і їх імплементації до українського законодавства, тобто експерт повинен це зробити самостійно, замість розробника, таким є на сьогодні реалії.

Також автори законопроектів іноді зазначають, що їх ініціативи спрямовані на виконання зобов’язань у сфері євроінтеграції, проте не уточнюють, яких саме. Ще одна розповсюджена суттєва помилка – законопроект впроваджує ту чи іншу Директиву ЄС, чи її норму не повністю, вибірково.