Головна > Текстові публікації

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Восьме засідання Парламентського комітету асоціації

16 Фото

Участь Постійної делегації ВР України у 138 асамблеї Міжпарламентського союзу

26 Фото

Комітетські слухання на тему: «Державна стратегія позиціонування України в світі»

26 Фото

12 жовтня 2020, 12:49

Українські ковбої або як Європейський Союз допомагає зробити український дикий Захід туристичним центром

Новоміська об’єднана територіальна громада — приклад того, як навіть скромні можливості, за бажання і волі громади, можуть дати блискучий результат та змінити життя людей цілого регіону. 

Сьогодні у рубриці #УспіхиУА розповідаємо про українські «COWBOYKY» — бойків, які стали ковбоями і захотіли розповісти про себе всій країні.

 

#УспіхиУА — рубрика про те, як українці на практиці реалізують Угоду про асоціацію з ЄС і користуються можливостями співпраці з Європейським Союзом.

 

Нове Місто — невеличке село у Старосамбірському районі Львівської області, з населенням менше тисячі осіб. У 2015 році воно стало центром Новоміської об’єднаної територіальної громади, об’єднавши Болозівську, Грушатицьку, Конівську та власне Новоміську сільську ради. Сьогодні у громаді мешкає близько шести тисяч людей і вона вже стала відомою на весь регіон, а в майбутньому — планує залучити туристів зі всієї країни і навіть із сусідніх. А все завдяки ідеї зробити зі звичайних прикордонних сіл туристичний кластер, який би поєднав у собі культуру бойків та ковбоїв. Цей проєкт «Cowboyky: Український дикий захід» Новоміській ОТГ допомагає реалізувати ініціатива ЄС «Мери за економічне зростання». Для його реалізації ЄС виділив грант на суму 900 тис. євро.

 

Сьогодні «COWBOYKY» — це зареєстрована торгова марка, а також — туристичний центр, у створенні і розвитку якого беруть участь не тільки мешканці чотирьох сіл Новоміської ОТГ, а й люди з 14 сусідніх населених пунктів.

 

Із того, що вже вдалося реалізувати — в «COWBOYKY» працює сироварня «Молочне ранчо». Вона запрошує на екскурсії та квести. На сироварні можна побачити, як виготовляють сир, а також взяти участь у пошуку «золота». Після квесту на «Молочному ранчо» на гостей чекає смачне частування. Власник сироварні фермер Василь Медведюх каже, що навчався сироварінню в Києві, а також переймав досвід у колег із сироварень Івано-Франківської, Закарпатської та Львівської областей. Ремонт у приміщенні, де розташована сироварня, він зробив власним коштом, а от обладнання — охолоджувач, пастеризатор, бідони зміг придбати на європейські кошти в рамках проєкту «Cowboyky: Український дикий захід». Сири «Молочне ранчо» виготовляє із молока власних корів, а також купує молоко і в місцевих мешканців. Із самого початку це був сімейний бізнес. На фермі працюють дружина і діти фермера. Зараз, коли виробництво розширюється, до роботи залучили трьох найманих працівників. Поки асортимент сироварні невеликий — це домашній сир, масло та вершки. У планах — виготовляти тверді сири, сири з травами та моцарелу. 

 

Ще на території туристичного кластеру «COWBOYKY» працює тепличне господарство «Полуничні пагорби». Його власниця Світлана розповідає, що до того, як започаткувати цей маленький бізнес працювала і держслужбовцем, і їздила на заробітки за кордон. Все змінилося, коли вона пройшла навчання в місцевій школі економічного розвитку. Школа, до речі, теж створена за сприяння ЄС, в рамках проєкту «Cowboyky: Український дикий захід». Зараз «Полуничні пагорби» — це три теплиці, в яких Світлана з чоловіком та дітьми вирощують чотири сорти італійської полуниці. В сезон відвідувачі можуть не просто купити полуницю, а й самі назбирати ту, яка їм найбільше до вподоби. Ну а в міжсезоння сім’я Світлани виготовляє пастилу — солодощі, які готують із висушеного пюре фруктів або ягід. 

 

Школу місцевого економічного розвитку в рамках проєкту відкрили у червні минулого року. Тут місцеві можуть прослухати курси для підприємців, а також спеціалізовані курси для крафтових бізнесів. З допомогою школи — сподівається громада, вдасться стримати молодих людей від заробітків і спонукати їх відкривати свої маленькі бізнеси у громаді.

 

Але на досягнутому українські ковбої зупинятися не збираються. У планах громади — збудувати сучасний готель для великої кількості туристів та стилізувати у ковбойському стилі залізничний маршрут, який буде доставляти гостей. Секретом свого успіху новоміська громада вважаєте, що саме недоліки регіону — його віддаленість від основних автошляхів та обласного центру, брак історичних пам’яток, поганий стан доріг та іншої інфраструктури вони змогли перетворити на переваги. «Ми вважаємо, що ідея періоду американського Дикого Заходу є ідеальною для створення унікального туристичного продукту та об’єднання його з місцевою культурою бойків», – кажуть в Новоміській об’єднаній територіальній громаді. Зараз ведуть перемови з потенційними інвестором про будівництво готелю та пекарні. 

 

За матеріалами:

https://www.facebook.com/cowboyky.ua/?ref=page_internal

https://www.facebook.com/kvest.cowboyky.ua/

https://www.facebook.com/molochne.rancho/

https://www.facebook.com/StrawberryHills2019

https://decentralization.gov.ua/news/12677?page=2

https://wz.lviv.ua/news/412358-karantyn-ne-prychyna-shchob-ne-varyty-syr?fbclid=IwAR2C3-adv0FO2w5y4g9d1Y-c7Ygkv4PmOLWh3WrtOT-R4I77ymLEDIODOGk

https://zaxid.net/news/