Головна > Текстові публікації

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Восьме засідання Парламентського комітету асоціації

16 Фото

Участь Постійної делегації ВР України у 138 асамблеї Міжпарламентського союзу

26 Фото

Комітетські слухання на тему: «Державна стратегія позиціонування України в світі»

26 Фото

20 липня 2020, 10:46

Нові ринки українським товарам

Сьогодні в рубриці #УспіхиУА історії компаній, які завдяки можливостям, котрі відкриває Угода про асоціацію з ЄС, відкрили для своїх товарів новий ринок — європейський.

З 2014 року Угода про асоціацію з ЄС відкрила для українських підприємств можливість експортувати свою продукцію у Євросоюз без мита. Здавалося б, такою унікальною нагодою мали б одразу скористатися сотні українських підприємств. Але насправді для багатьох компаній це виявилося викликом. По-перше, щоб відповідати вимогам ЄС, якість продукції має бути високою і підтвердженою відповідними сертифікатами. Ще більшим викликом виявився пошук партнерів і налагодження зв’язків.

«Великим компаніям з великими фінансами легко залучати консультантів для вирішення різноманітних завдань, але це може виявитися задорого і доволі непростим завданням для малого та середнього бізнесу (МСБ)»,— каже координаторка проєктів Групи фінансів та розвитку МСБ ЄБРР Аїда Марущак. Саме тому Європейський Союз ініціював в Україні багато проєктів, які надають, окрім фінансової, також консультативну допомогу. Серед таких проєктів ініціатива EU4Business.

Саме «EU4Business» допомогла запорізькій компанії «Корундкераміка плюс», повідомляє, переорієнтувати ринок збуту своєї продукції з російського на європейський.
«Ми робили спроби вийти на європейський ринок ще до війни. Початок війни вплинув на роботу з постачальниками: російську сировину ми замінили європейською», — каже заступник директора компанії Олексій Надточій. Це суттєво покращило якість і зараз 90% своєї продукції компанія продає за кордон. Основними партнерами є Литва, Польща, Молдова та Білорусь.

Що допомогло компанії вийти на нові ринки? За словами Олексія, це відвідування спеціалізованих виставок, використання міжнародних онлайн-ресурсів для реалізації своєї продукції, а також консультаційна робота з Центром інформаційної підтримки бізнесу — програмою «EU4Business». З моменту заснування Центри інформаційної підтримки бізнесу провели 229 бізнес-подій та бізнес-тренінгів, які відвідали понад 12000 підприємців.

Зараз в Україні працює ціла мережа таких центрів — їх 15 по всій країні. Тут маломому та середньому бізнесу допомагають отримати незалежне фінансування, нові знання та вивести бізнес на якісно новий рівень. ЦІПБ створені в регіонах країни, щоб бути ближчими до підприємців на місцях, чути потреби українського бізнесу та реагувати на них із максимальною швидкістю. Для цього Центри інформаційної підтримки бізнесу проводять велику кількість секторальних бізнес-заходів та бізнес-семінарів різноманітного формату, базуючись при виборі тематики на регіональному попиті, даних бізнесу та надаючи йому доступ до фахових спікерів, експертів, консультацій та інформації для розвитку бізнесу, а також можливості професійного нетворкінгу задля покращення взаємодії і створення нових можливостей.

Харківський виробник дитячого одягу «Габбі» також скористався допомогою Центру підтримки малого та середнього бізнесу «EU4Business». «Габбі» має власну виробничу базу в Харкові. З малого сімейного бізнесу бренд виріс до середнього підприємства, де працює понад 70 осіб. Підприємство має власну дизайнерську майстерню, експериментальне, підготовчо-розкрійне, швейне, трикотажне виробництва, склади для зберігання готової продукції та інтернет-магазин. Участь у програмі допомоги малому й середньому підприємництву «EU4Business» дала змогу «Габбі» зробити експертизу європейського ринку. За підтримки ЄБРР компанія замовила маркетингове дослідження, яке дало розуміння, що потрібно попрацювати над дизайном і кольоровою гамою продукції, а також довести виробничі процеси до європейських стандартів.

За якими напрямками працює «EU4Business»?

Ініціатива «EU4Business» працює в Україні і ще п’яти країнах Східного партнерства (Азербайджані, Білорусі, Вірменії, Грузії та Молдові) за трьома основними напрямами:

Доступ до фінансування: допомагає малому та середньому бізнесу отримати кредити в національній валюті, отримати фінансування інвестицій, пов’язаних з експортом, а також фінансування для того, щоб адаптувати бізнес до стандартів ЄС. 

Доступ до ринків: в рамках ініціативи відбуваються бізнес-консультації і тренінги з експорту, налагоджуються можливості для встановлення зв'язків з партнерами в ЄС, організовують торгові делегації до ринків ЄС.

Доступ до знань: проєкти ініціативи надають консультативні послуги, технічну підтримку, проводять спеціалізовані тренінги, щоб допомогти малому й середньому підприємництву поліпшити свій бізнес.

Програми «EU4Business» також надають малому та середньому бізнесу технічну підтримку щодо узгодження їхньої продукції зі стандартами ЄС, що дозволить їм збільшувати експорт та отримувати вигоду від Угоди про вільну торгівлю між Україною та ЄС. Детальніше про Ініціативу Європейського Союзу «EU4Business» та як взяти участь у її програмах https://eu4business.eu/uk/about.

А за цим посиланням — мережа Центрів інформаційної підтримки бізнесу. Тут ви знайдете інформацію про всі майбутні бізнес-заходи та бізнес-тренінги, а також контактну інформацію кожного ЦІПБ.

За матеріалами News.Zp, проєкту Істрії Успіху реформ та EU4Business.