Головна > Текстові публікації

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Восьме засідання Парламентського комітету асоціації

16 Фото

Участь Постійної делегації ВР України у 138 асамблеї Міжпарламентського союзу

26 Фото

Комітетські слухання на тему: «Державна стратегія позиціонування України в світі»

26 Фото

18 червня 2020, 09:44

Комітет обговорив євроінтеграційні пріоритети України з віцепрем’єркою Ольгою Стефанішиною

На засіданні 17 червня Комітет з питань інтеграції України до ЄС розглянув законопроєкти, які, серед іншого, пропонують заборонити фуа-гра та рекламу, що дискримінує людей за ознакою статі, а також створити фонд гарантування за кредитами в сільському господарстві.

Такими, що не суперечать праву ЄС та/або міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції Комітет визнав законопроєкти:

•    Проєкт Закону №3598 про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо запровадження механізму надання державних гарантій на портфельній основі та врегулювання порядку сплати податкового боргу. Документ пропонує створити механізм державної підтримки мікро, малого та середнього бізнесу шляхом надання державних гарантій для часткового погашення боргових зобов’язань за кредитами. Запропоновані зміни, на думку членів Комітету, не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але проєкт потребує експертного висновку Антимонопольного комітету України з метою оцінки впливу на економічну конкуренцію.

•    Законопроєкт №3205-2 про Фонд часткового гарантування кредитів у сільському господарстві. Проєкт пропонує створити фонд, який частково гарантуватиме виконання зобов’язань українських аграріїв за кредитами. Скористатися допомогою фонду зможуть дрібні фермери, які обробляють до 500 га землі. Висновок Комітету — документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, в той же час потребує висновку Антимонопольного комітету щодо схеми державної допомоги та впливу на ринок.

•    Проєкт Закону №3444 про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо тимчасових заходів захисту національних інтересів у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Документ пропонує встановити чітку процедуру застосування тимчасових заходів захисту національних інтересів, таких як обмеження імпорту, експорту, транзиту, запровадження ліцензування, звільнення від оподаткування та ін. Зараз така процедура, на думку авторів проєкту, не створена. Відповідно, якщо Україна вживатиме згадані заходи поза межами виключних обставин, допустимих у рамках СОТ, це може розцінюватись як порушення принципів вільної торгівлі. За висновком Комітету, положення законопроєкту за своєю метою не суперечать цілям Угоди про асоціацію, але потребують доопрацювання з метою дотримання принципу правової визначеності.

•    Проєкт Закону №3427 про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознакою статі. Документ пропонує на законодавчому рівні дати визначення дискримінаційної реклами та передбачити покарання виробникам за створення реклами, що дискримінує людей за ознакою статі. Більше про цей проєкт тут. Комітет ухвалив висновок, що проєкт закону не суперечить праву Європейського Союзу та зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію.

•    Проєкт Закону №3428  про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо посилення захисту права осіб на справедливий судовий розгляд в кримінальних справах. Законопроєкт пропонує передбачити в Кримінальному процесуальному кодексі, що у разі, якщо органом міжнародної організації, компетенція якого визнана Україною, встановлено порушення Україною міжнародних зобов’язань при вирішенні справи судом, відповідна особа має право на звернення до Верховного Суду з заявою про перегляд справи за виключних обставин. За висновком Комітету, положення документа за своєю метою не суперечить цілям Угоди про асоціацію, разом з тим, законопроєкт потребує певного доопрацювання.

•    Проєкт Закону №3387 про надання захисту іноземцям та особам без громадянства. Автори документа стверджують, що на сьогодні відсутня нормативна база, яка б визначала порядок надання притулку Президентом України. Відтак законопроєкт пропонує регламентувати таку процедуру, а також підстави надання та припинення притулку.  Комітет ухвалив висновок, що проєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

•    Проєкт Закону №3373  про внесення змін до Закону України «Про Регламент Верховної Ради України». Проєкт пропонує змінити регламент ВР таким чином, щоб не дозволити народним депутатам штучно затягувати законотворчий процес у Парламенті. Документ, зокрема, пропонує таку схему — до кожної окремої статті або пункту (підпункту) законопроєкту вносити не більше однієї пропозиції або поправки та не більше однієї пропозиції щодо структурних частин законопроєкту. За висновком Комітету, документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України та регулюється на рівні національного законодавства держав-членів ЄС.

Окрім цього Комітет розглянув проєкт Закону №3580 про внесення змін до Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» щодо заборони імпорту фуа-гра. Документ пропонує заборонити ввезення в Україну жирної гусячої або качиної печінки, яку, на думку авторів, отримують через насильне годування тварин. За висновком Комітету, положення законопроєкту потребують уточнення в частині термінології з метою приведення їх у відповідність до вимог статті 282 Угоди про асоціацію. Комітет також зауважив, що заходи щодо обмеження імпорту, запропоновані авторами проєкту закону та необхідні для захисту життя чи здоров'я людей, тварин та рослин, можуть бути застосовані лише в тому випадку, якщо аналогічні заходи щодо заборони виробництва та продажу жирної гусячої або качиної печінки, яку штучно збільшено за рахунок насильного годування тварин, будуть застосовані до внутрішнього виробництва та споживання до або одночасно з прийняттям цього законопроєкту.

Таким, що не відповідає праву ЄС, Комітет визнав проєкт Закону №2289 про внесення змін до статті 4 Закону України «Про пестициди та агрохімікати» щодо ввезення пестицидів на митну територію України. Проєкт пропонує дозволити ввезення та застосування незареєстрованих в Україні пестицидів без документального підтвердження їхньої державної реєстрації в країні, де вони виробляються. На думку членів Комітету, документ не відповідає праву ЄС, Угоді про асоціацію та зобов’язанням України в рамках СОТ.

На засіданні Комітету також була присутня віцепрем’єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Ольга Стефанішина. Вона поінформувала про пріоритети своєї роботи на посаді, зокрема: оновлення Угоди про асоціацію України з ЄС, використання інструментів для розширення секторальної співпраці з Євросоюзом, а також міжпарламентську взаємодію. Угода про Асоціацію — динамічний інструмент і оновлення в торговій і секторальній частині давно назріло — переконана Ольга Стефанішина. Вона також повідомила, що концепція такого оновлення вже підготовлена. Пані віцепрем’єр-міністр зауважила, що хоче почути і врахувати пропозиції Комітету щодо згаданої концепції. Учасники засідання погодилися разом працювати на виокремлення євроінтеграційних пріоритетів України і спільні напрацювання використовувати, щоб забезпечити прогрес у виконанні Україною своїх євроінтеграційних зобов’язань.