Європейська Комісія представила свою «Стратегію сталого та розумного розвитку мобільності» та План дій із 82 ініціатив, який визначатиме політику ЄС у сфері транспорту на наступні чотири роки. Ця стратегія закладає фундамент перетворень транспортної системи Євросоюзу у цифрову, зелену та більш стійку до можливих криз. Як зазначено в Європейському Зеленому курсі, результатом цієї трансформації має стати скорочення викидів СО2 на 90% до 2050 року саме завдяки розумній, конкурентоспроможній, безпечній та доступній транспортній системі.
Франс Тіммерманс, виконавчий віце-президент з питань Європейського зеленої угоди, заявив: «Щоб досягти наших кліматичних цілей, викиди від транспортного сектору повинні мати чітку тенденцію до зниження. Сьогоднішня стратегія змінить спосіб пересування людей та товарів по Європі та спростить поєднання різних видів транспорту за одну подорож. Ми поставили амбіційні цілі для всієї транспортної системи, щоб забезпечити стійкий та розумний вихід з кризи COVID-19».
Ключові етапи у напрямку розумного та стійкого майбутнього
Усі види транспорту повинні стати більш стійкими, із широко доступними зеленими альтернативами та стимулами для такого переходу. Ці етапи забезпечать просування європейської транспортної системи до розумного та стійкого майбутнього:
До 2030 року:
До 2035 року:
До 2050 року:
10 напрямків роботи, щоб плани стали реальністю
Щоб втілити згадані цілі в життя, стратегія визначає загалом 82 ініціативи в 10 ключових сферах, кожна з яких має конкретні заходи.
Сталий транспорт
Щоб транспорт став дружнім до довкілля, на практиці це передбачає такі заходи:
Розумний транспорт
Інновації та цифровізація сформують спосіб пересування пасажирів та вантажів у майбутньому, якщо будуть створені належні умови. Стратегія передбачає:
Стійкий транспорт
Транспорт є одним із секторів, які найбільше постраждали від пандемії COVID-19, і багато підприємств у цьому секторі відчувають величезні операційні та фінансові труднощі. Тому Єврокомісія зобов'язується:
Оскільки транспорт дає близько 5% ВВП в ЄС і в ньому працюють понад 10 мільйонів людей у Європі, транспортна система має вирішальне значення для європейського бізнесу та глобальних ланцюгів постачань. У той же час транспорт завдає і шкоди суспільству: спричиняє викиди парникових газів та забруднюючих речовин, шум, дорожні аварії та затори. На сьогодні транспортні викиди становлять близько чверті загальних викидів парникових газів у ЄС.
Поштовх до трансформації транспорту відбувається в той час, коли весь сектор все ще переживає наслідки коронавірусу. Завдяки збільшенню державних та приватних інвестицій в модернізацію та екологізацію автопарків та інфраструктури, зміцненню єдиного ринку, ЄС намагається зробити європейський транспорт не тільки більш стійким, але і більш конкурентоспроможним у всьому світі та стійкішим до будь-яких майбутніх потрясінь.
Стратегія Єврокомісії також передбачає, що транспортна еволюція нікого не залишить позаду: мобільність має бути доступною для всіх, щоб сільські та віддалені регіони залишалися пов’язаними із більш розвиненими регіонами, а транспортний сектор пропонував хороші соціальні умови та забезпечував привабливі робочі місця.