Головна > Текстові публікації > Новини
04 листопада 2020, 17:41

Зміни до Закону про судоустрій та статус суддів та реформування транспортних перевезень

На засіданні 4 листопада члени Комітету розглянули законопроєкти, які Комітет опрацьовував, щоб з’ясувати, чи відповідають вони праву Європейського Союзу та міжнародним зобов’язанням України за Угодою про асоціацію з ЄС. 

 

До нас на опрацювання надійшло аж три проєкти, які пропонують зміни до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законів України щодо діяльності Верховного Суду та органів суддівського врядування. Це Проєкт Закону №3711, внесений Президентом України. Проєкт ліквідує Комісію з питань доброчесності та етики і суттєво розширює повноваження Вищої ради правосуддя. 

 

Альтернативний до нього проєкт №3711-2 багато в чому дублює ініціативи основного. Окрім ліквідації Громадської ради доброчесності пропонує також ліквідувати Вищу кваліфікаційну комісію суддів, а також вилучити вимогу щодо несумісності судді, яка передбачає заборону обіймати посади, щодо яких здійснюється очищення влади в порядку Закону «Про очищення влади».

 

Ще один альтернативний проєкт №3711-1 про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» депутата від партії «Голос» Ярослава Юрчишина, навпаки, пропонує надати суттєві повноваження Громадській раді доброчесності. Рада матиме право: збирати, перевіряти та аналізувати інформацію щодо судді чи кандидата на посаду судді; надавати, за наявності підстав, Вищій кваліфікаційній комісії суддів України висновок про невідповідність судді чи кандидата на посаду судді критеріям професійної етики та доброчесності; матиме право створити інформаційний портал для збору інформації щодо професійної етики та доброчесності суддів і кандидатів на посаду судді; зможе звертатися з дисциплінарною скаргою щодо судді до органів, що здійснюють дисциплінарні провадження щодо суддів; матиме право ініціювати проведення моніторингу способу життя суддів.

 

Усі три проєкти, за висновком Комітету, за своєю метою не суперечить цілям Угоди про асоціацію, проте потребують суттєвого доопрацювання.

 

Такими, що не суперечать праву ЄС, Комітет також визнав такі проєкти законів:

  • Проєкт Закону №4046 щодо стимулювання діяльності фермерських господарств. Документ пропонує унормувати склад земельних ділянок фермерських господарств, визначити коло отримувачів державної підтримки через Український державний фонд підтримки фермерських господарств, уточнити визначення виду фермерського господарства, запровадити державну підтримку фермерському господарству, голова якого має вік до 35 років. Документ не суперечить праву ЄС, але потребує висновку Антимонопольного комітету України.
  • Законопроєкт №4113 про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціальних гарантій осіб з інвалідністю. Документ пропонує надати право позачергового обслуговування в будь-яких касах, на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності, а також позачерговий пропуск осіб з інвалідністю першої групи та дітей з інвалідністю через державний кордон України. За своєю метою проєкт, на думку членів Комітету, відповідає Конвенції ООН «Про права осіб з інвалідністю» та статті 26 Хартії основоположних прав Європейського Союзу, водночас потребує доопрацювання з метою реалізації прав осіб з інвалідністю на вільне переміщення і доступність для них відповідної послуги.
  • Проєкт Закону №3683 щодо удосконалення порядку розроблення, прийняття та впровадження авіаційних правил України.
  • Проєкт Закону №3870 щодо реформування системи пасажирських перевезень з урахуванням досвіду країн-членів Європейського Союзу. Документ впроваджує систему надання соціально значущих послуг із перевезень пасажирів автомобільними маршрутами загального користування. Документ хоч і не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України, водночас потребує доопрацювання з урахуванням положень Регламенту (ЄС) № 1370/2007. 
  • Законопроєкт №3846 про внесення доповнень до Закону України «Про споживче кредитування». Документ пропонує  заборонити нарахування та стягнення пені за кредитами, наданими в іноземній валюті. Проєкт не суперечить Угоді про асоціацію, але потребує доопрацювання в частині застосування позасудового врегулювання суперечок та порядку внесення змін до вже укладених кредитних договорів в іноземній валюті.

Не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, на думку членів Комітету, такі проєкти:

 

Три законопроєкти про внесення змін до Митного кодексу України щодо меценатської діяльності у сфері спорту — №3471, №3471-1 та №3471-2.

 

Комітет на засіданні також розглянув та рекомендував Верховній Раді України ухвалити за основу та в цілому два законопроєкти про ратифікацію міжнародних угод. Проєкт №0073 передбачає ратифікацію Протоколу з Австрією про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і на майно. 

Проєкт №0072 — про ратифікацію поправки до Рамкової конвенції про охорону та сталий розвиток Карпат щодо нової статті 12bis «Зміна клімату». Ця поправка передбачає визначення пріоритетних стратегічних дій і заходів у Карпатському регіоні з адаптації до змін клімату.