Головна > Текстові публікації > Новини
08 жовтня 2020, 08:00 ( Секретаріат Комітету )

Запровадити в Україні посаду бізнес-омбудсмена для захисту малого та середнього бізнесу

Комітет з питань інтеграції України до ЄС на своєму засіданні 7 жовтня розглянув понад 20 законопроєктів, які пропонують зміни до чинного законодавства. Усі вони були проаналізовані на відповідність праву ЄС та зобов’язанням України за Угодою про асоціацію.

Такими, що не суперечать праву ЄС, члени Комітету назвали такі проєкти законів:

•    Законопроєкт №3932 про внесення змін до Закону України «Про забезпечення прозорості у видобувних галузях». За висновком Комітету, проєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
•    Законопроєкт №4098-3 проєкт щодо співвідношення ставок акцизного податку на бензини та скраплений газ відповідно до європейського законодавства пропонує збільшити в 2,7 разів ставки акцизного податку на скраплений газ з 52 до 139,5 євро за 1000 літрів з одночасним зменшенням на 35% ставки акцизного податку на бензини з 213,5 до 139,5 євро за 1000 літрів. За висновком Комітету, він не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
•    Проєкту Закону №3039а щодо ставки податку на додану вартість з окремих операцій на період реалізації Договору між Україною та Польщею про надання кредиту на умовах допомоги. Проєкт пропонує звільнити від ПДВ та надати можливість відшкодування ПДВ за операціями, передбаченими згаданим Договором. Документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
•    Проєкт Закону №3627 щодо встановлення кримінальної відповідальності за втягнення дітей до участі у діяльності не передбачених законом воєнізованих або збройних формувань. Проєкт, на думку членів Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
•    Законопроєкт №3607 про Установу бізнес-омбудсмена в Україні. Бізнес-омбудсмен, як твердять автори проєкту, має захищати малий та середній бізнес, допомагати тим підприємцям, які зазнали впливу недобросовісної поведінки, захищати їхнє право на свободу підприємницької діяльності та від неправомірного втручання в їхню господарську діяльність. Комітет ухвалив висновок, що проєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, проте потребує доопрацювання.
•    Проєкт Закону №3803 про відновлення платоспроможності або ліквідацію кредитних спілок України. Документ пропонує ліквідувати неплатоспроможні кредитні спілки і реанімувати ті, що на межі платоспроможності. За своєю метою, за висновком Комітету, документ не суперечить Угоді про асоціацію, але потребує суттєвого доопрацювання з метою врахування положень Директиви 2001/24.
•    Проєкт Закону №3800 щодо забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу. Документ не суперечить праву ЄС, але, як і всі законопроєкти у сфері енергетики, потребує висновку від Європейської Комісії. Це передбачено пунктом 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію.
•    Альтернативний проєкт — №3800-1 щодо забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу також не суперечить праву ЄС і теж потребує висновку Єврокомісії, вирішив Комітет.

Таким, що не відповідає міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції Комітет назвав проєкт Закону №3982 щодо уточнення кодів УКТЗЕД племінних чистопородних тварин.

Проєкт Закону №3628 щодо посилення відповідальності за правопорушення у сфері продажу дітям електронних сигарет і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, на думку членів Комітету, за своєю метою відповідає Угоді про асоціацію між Україною та ЄС, але за формою положення документа не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері європейської інтеграції, зокрема, вимогам Директиви № 2014/40/ЄС. Документ, зокрема, пропонує заборонити продаж електронних сигарет і рідин, що в них використовуються дітям до 18 років.

Такими, що суперечать праву ЄС, була названі документи:

Проєкт Закону №4098 щодо збалансованості ставок акцизного податку на пальне. Документ пропонує знизити акцизну ставку на бензини з 213,50 € до 139,50 €. І підвищити таку ставку на скраплений газ з 52 € до 139,50 €. Положення законопроєкту, за висновком Комітету, суперечать acquis ЄС, водночас, беручи до уваги положення Угоди про асоціацію щодо умов та терміну імплементації Директиви Ради № 2003/96/ЄС, не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції. І такий самий висновок ухвалили і щодо трьох альтернативних законопроєктів №4098-1, №4098-2 та №4089-4  про внесення змін до Податкового кодексу України щодо збалансованості ставок акцизного податку на пальне.

Комітет розглянув і рекомендував Верховній Раді ухвалити законопроєкти, які передбачають ратифікацію двох міжнародних угод. Проєкт закону №0069 передбачає ратифікацію Протоколу між Кабінетом Міністрів України та Урядом Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії щодо обміну та взаємної охорони інформації з обмеженим доступом у сфері оборони.
Ухвалення ж законопроєкту №0070 дасть змогу ратифікувати Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Федеративної Республіки Німеччина про фінансове співробітництво, яке стосується реалізації проєкту «Житлові приміщення для внутрішньо переміщених осіб».
Обидва ці документи Комітет рекомендував Верховній Раді ухвалити за основу та в цілому.