У нас #НаОпрацюванніКомітету два законопроєкти, №3476 та №3477, які пропонують не лише додаткові пільги на ввезення електротранспорту в Україну, а й створити спеціальні умови, щоб стимулювати виробництво електромобілів, зарядних пристроїв та комплектуючих до них в Україні.
За оцінками агентства Bloomberg, до 2040 року частка електромобілів у світі складе 57% від загального числа світових продажів легкових авто, а частка електроавтобусів перевищить 80%. Відповідно до Національної транспортної стратегії України, вже у 2030 році частку електромобілів у нас заплановано збільшити до 75%.
Які умови ввезення електромобілів в Україну діють сьогодні?
Завдяки переліченим пільгам в оподаткуванні, кількість ввезених в Україну електромобілів збільшилася з 1706 од. в 2016 році до 7542 в 2019. Однак, автори проєктів №3476 та №3477 вважають, що самих лише пільг на ввезення електромобілів не достатньо. Вони порахували, що в України є достатньо промислового потенціалу, щоб перетворити її на лоу-кост виробничий майданчик електротранспорту: п‘ять автобусних заводів, один завод вантажних автомобілів, наявні потужності із виробництва близько 300 тисяч легкових автомобілів на трьох заводах.
Що пропонують проєкти №3476 та №3477?
№3476 пропонує:
№3477 пропонує: тимчасово до 1 січня 2029 року звільнити від сплати ввізного мита комплектуючі вироби, обладнання, що ввозяться на митну територію України для виробництва електромобілів.
Автори проєктів переконані, що запропоновані зміни допоможуть збільшити частку екологічного транспорту на автомобільному ринку України до 30-35% в 2030 році та сприятимуть зниженню енергетичної залежності і рівня забруднення повітря. Свій висновок щодо того, чи не суперечать запропоновані проєктами зміни праву ЄС та зобов'язанням України за Угодою про асоціацію з Європейським Союзом, Комітет оприлюднить на одному з найближчих засідань.